برگزاری نشست مشترک شهرداری و شرکت آبفا

نشست مشترک شهرداری و شرکت آبفا به منظور هماهنگی بیشتر برای حل مشکل نقاط بحرانی در دفع آب‌های سطحی و فاضلاب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا اهواز، نشست مشترک شهرداری و شرکت آب و فاضلاب با حضور محمدرضا کرمی‌نژاد، مدیرعامل شرکت آبفا خورستان، سعید دشتی‌زاده، مدیر آبفا اهواز، عادل شیشه‌گری، عضو شورای شهر اهواز، محمد عتاب‌اهوازی، شهردار منطقه ۱، محمدرضا قنواتی، شهردار منطقه ۸ و جمعی از معاونین و مدیران آبفا و شهرداری به میزبانی شهرداری منطقه ۱ برگزار گردید.

ابتدای نشست، عادل شیشه‌گری پس از خوش‌آمد‌گویی به حاضران، با اشاره به همکاری سودمند اخیر آبفا و شهرداری گفت: متاسفانه در گذشته، آبگرفتگی‌ها زندگی مردم را مختل می‌کرد و دستگاه‌ها به جای حل مسئله و چاره‌اندیشی همدیگر را متهم می‌کردند اما طی یکی دو سال گذشته، هم‌افزایی میان دو ارگان صورت گرفت و مشخص شد که اگر دستگاه‌ها پتانسیل خود را برای حل مشکلات شهر کنار هم بگذارند، نتیجه‌ی رضایت‌بخشی حاصل خواهد شد. از شرکت آبفا صمیمانه سپاسگزارم که جهادگونه، شبانه‌روزی و بی‌وقفه پای کار است و پروژه‌های بزرگی را به سرانجام رسانده و یا در دست اجرا دارد. همچنین از شهرداری بابت طرح‌های ضربتی و علاج‌بخشی در دفع آب‌های سطحی کمال تشکر را دارم.

محمدرضا کرمی‌نژاد با بیان اینکه در سطح کلان‌شهر اهواز، ۱۴۵ جبهه فعال وجود دارد و تعدادشان نیز روزانه افزایش می‌یابد، گفت: در ۶۱ جبهه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا فعال است و ۸۴ جبهه هم در دست آبفا می‌باشد. از ۸۴ جبهه، ۲۶ تا توسعه و ۵۸ تا ریزشی است. پس از سفر رئیس‌جمهور به اهواز، ۲۱۵ کیلومتر شبکه فاضلاب لوله‌گذاری کردیم و ۲۵۴ کیلومتر نیز در دست اقدام است. ۱۳۴ ایستگاه پمپاژ فاضلاب را اُورهال کردیم. ۳۰۵ الکتروپمپ نصب شدند. ۱۳۴ مدار تابلو برق مورد سرویس و تجهیز قرار گرفتند. پروژه‌های ما در ۵۰۰ خیابان به اتمام رسیده‌اند و در ۶۳۰ خیابان نیز مشغول به کار هستیم. همه‌ی دیزل‌ژنراتورها سروس شده‌اند. ۴۰ الی ۵۰ الکتروپمپ هم در انبار داریم که اگر مشکلی پیدا شد، سریعا جایگزین می‌شوند. در دو بارش گذشته، ۸ الکتروپمپ سوختند که بلافاصله تعویض شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان افزود: تاکنون متراژ لوله‌رانی توسط دستگاه میکروتونلینگ ۵۴۳ متر است و روزانه بین ۷ تا ۱۰ متر پیش می‌رود. در حال حاضر یک دستگاه کار می‌کند، تا آخر ماه به ۲ دستگاه و تا آخر سال به ۴ دستگاه افزایش پیدا می‌کند. این دستگاه‌ها نجات‌دهنده‌ی فاضلاب و آب‌های سطحی اهواز هستند. لازم به ذکر است که پیشرفت فیزیکی قرارگاه خاتم الانبیا ۱۵/۸ درصد می‌باشد و ۲/۸ درصد نیز از برنامه جلوتر است.

سعید دشتی‌زاده، با ارائه آماری دقیق از کارهای صورت گرفته، پروژه‌های فعال و در دست اقدام آبفا در اقصی نقاط کلان‌شهر اهواز گفت: در بحث ارتقا دفع فاضلاب در نقاط مختلف شهر، پروژه‌ها فعال هستند، برخی در حال انجام و برخی به پایان رسیده‌اند و پروژه‌های جدیدی نیز در نقطه شروع قرار دارند. به عنوان مثال، پروژه سیصد دستگاه در حال اتمام می‌باشد. پروژه میدان جمهوری به پایان رسیده است. در پروژه ذکی‌زاده، کاری کردیم که فعلا آب در خیابان جمع نشود اما پروژه آن تعریف شده و به پیمانکار ابلاغ گردیده است، پروژه ناصرخسرو فردا آغاز می‌شود. پروژه سروش جنوبی فعال شده است. پروژه منطقه الهادی در دو جبهه مختلف در حال اجراست.

مدیر آبفا اهواز ادامه داد: پروژه شهرک دانشگاه تا هفته آینده تمام می‌شود. پروژه بلوار سعادت دیروز آغاز شده و طی یکی دو ماه آینده به سرانجام می‌رسد. تراکتورسازی به سمت ۶۸ متری ظرف یک هفته تمام می‌شود. نبش خیابان اردیبهشت دیروز به پایان رسید و دیگر مشکلی ندارد. پیمانکار پروژه خیابان شهید طاهری، خروجی زیتون کارگری انتخاب شده است. پروژه‌های همه‌ی نقاط منطقه ۴ و زُویه در هفته آینده شروع به اجرا می‌شود. بقیه پروژه‌ها نیز یا شروع شده‌اند یا در حال شروع شدن هستند. قطعا در بارندگی بعدی نسبت به باران هفته گذشته، تعداد نقاطی که دچار آبگرفتگی خواهند شد، کمتر خواهد بود و هر چه پیش خواهیم رفت، مشکلات کاهش خواهند یافت.

در ادامه، شهرداران مناطق ۱ و ۸ با ذکر جزئیات به چالش‌ها و معضلات موجود پرداختند که اعضای نشست با ارائه پیشنهادهایی، ضمن بحث و تبادل‌نظر، برای برون‌رفت از مشکلات و ارتقا خدمات‌رسانی به مردم، راهکارهایی را به تصویب رساندند.

این گزارش می‌افزاید: بلوار دعبل خزاعی، میدان کارگر، بلوار فنی‌و‌حرفه‌ای، مناطق ۳۰۰ دستگاه، باهنر، زرگان، زیتون کارمندی، زیباشهر، فاز ۱ پاداد و گلدشت، بلوار شهید علی هاشمی و روستای قلعه‌چنعان محور مصوبات این نشست بودند.

مقرر گردید که نشست مشترک مسئولین آبفا و شهرداری، برای پیگیری مصوبات و ارتقا هم‌افزایی، هفته‌ای یک‌بار و به صورت منظم استمرار یابد.