برگزاری مانور منطقه ای تمرینی -آموزشی بحران آب و برق در فارس

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس از برگزاری مانور منطقه ای تمرینی- آموزشی بحران آب و برق در فارس طی روزهای ۱۶و۱۷ آذرماه سال جاری خبر داد. احمدرضا خسروی با اعلام این خبر گفت: این مانور آموزشی مشترک به منظورکسب آمادگی های لازم برای حفاظت از زیرساخت های آب و برق در […]

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس از برگزاری مانور منطقه ای تمرینی- آموزشی بحران آب و برق در فارس طی روزهای ۱۶و۱۷ آذرماه سال جاری خبر داد.

احمدرضا خسروی با اعلام این خبر گفت: این مانور آموزشی مشترک به منظورکسب آمادگی های لازم برای حفاظت از زیرساخت های آب و برق در شرایط احتمالی بروز زمین لرزه و با هدف حفظ استمرار خدمات رسانی به میزبانی استان فارس و مشارکت استان های معین یزد، اصفهان، بوشهر ،کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال بختیاری به عنوان استان های یاری رسان برگزارخواهد شد.

این مقام مسئول، طی سخنانی جنس کار شرکت های آب و برق را از جنس بحران دانست و گفت: از آنجا که استان فارس از جمله استان های مستعد بلایای طبیعی دانست و افزود: برگزاری مانورهای مدیریت بحران می تواند در ایجاد هم افزایی ، همدلی و کسب آمادگی هر چه بیشتر صنعت آب و برق در زمان بروز بحران های احتمالی و شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، نقش مهمی خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، انسجام بخشی و ایجاد هماهنگی سازمان یافته در بین شرکت های صنعت آب و برق در استان فارس، افزایش هوشمندی در مدیریت شرایط اضطراری، ابزارشناسی و ابزارسنجی مدیریت شرایط اضطراری وسنجش کارآمدی منابع انسانی درمدیریت شرایط اضطراری را ازجمله اهداف برگزاری مانورهای آموزشی برشمرد و افزود: افزایش اعتماد اجتماعی از عملکرد صنعت آب و برق در مدیریت شرایط اضطراری، ارتقا آمادگی و توان افزایی برای مواجهه مطلوب با شرایط اضطراری، استمرار کاهش زمان و هزینه در مواجهه با شرایط اضطراری نیز از دیگر اهداف  مد نظر در برگزاری این مانور می باشد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس، خاطرنشان کرد: در جهت هماهنگی، انجام وظایف و مسئولیت های محوله طبق شرح اقدامات اجرایی مانور،کمیته های تخصصی شامل کمیته برنامه ریزی،کمیته عملیات،کمیته پشتیبانی ،کمیته ایمنی ( HSE ) ،کمیته امنیت و کمیته اطلاع رسانی مانور تشکیل شده اند.

رئیس گروه مدیریت بحران وزارت نیرو نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهداف این مانورها خاطرنشان کرد: مانورهای تمرینی آموزشی ۱۴۰۰ با هدف انسجام بخشی، هوشمندسازی خدمات و بهره‌گیری از دانش و اطلاعات روز و برای مدیریت حوادث ترکیبی پیش‌بینی شده است که در سه ماهه سوم سال‌جاری با مشارکت تمامی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در سطح یک برگزار خواهد شد.

رجبی، یادآورشد: مانور تمرینی- آموزشی بحران در مناطق شش‌گانه کشوری با رویکرد مدیریت هوشمند در شرایط اضطراری، مطابق برنامه زمانی پیش بینی شده از هفته اول مهرماه تا پایان آذرماه سال‌جاری در استان‌های زنجان، خراسان شمالی ، البرز، لرستان، سیستان و بلوچستان و استان فارس برگزار می‌شود.

ناظر مانور در منطقه فارس، با بیان اینکه مدت زمان اجرای این مانورها دو روزه خواهد بود، بیان داشت: در روز اول برگزاری مانورعملیاتی و در روز دوم به تحلیل نتایج و بررسی دستاوردهای آن پرداخته خواهد شد.

رجبی، تصریح کرد: بی تردید برگزاری مانور‌های تمرینی آموزشی مدیریت بحران می تواند در ارتقاء آمادگی و افزایش تاب‌آوری سازمان های صنعت آب و برق استان فارس در زمان مواجهه با تهدیدات و مخاطرات وسنجش کارآمدی و ارتقائ هماهنگی و سطح دانش و مهارت کارکنان نقش به سزایی خواهند داشت.