برگزاری مانور مدیریت و کنترل مصارف برق و گاز دستگاه های اجرایی استان مرکزی

مانور مدیریت و کنترل مصارف برق و گاز در دستگاه های اجرایی استان مرکزی برگزار شد.

با آغاز فصل سرما و افزایش برودت هوا، آن چه که باید مد نظر مشترکین به ویژه دستگاه های اجرایی به عنوان الگو مد نظر قرار گیرد، استفاده صحیح و ایمن از وسایل گرمایشی و وسایل برقی است .

براساس دستورالعمل های ابلاغی کلیه نهادهای دولتی و بانک ها موظف به کاهش ۱۰ درصدی مصرف خود نسبت به میزان مشابه سال گذشته و تنظیم دمای وسایل سرمایشی برروی ۱۸ درجه سانتیگراد می باشند .

اکیپ های مدیریت مصرف گاز و برق و نمایندگان فرمانداری شهرستان ها با بررسی میدانی و بازدید از ادارات به صورت حضوری و همچنین کنترل مصرف از طریق تجهیزات اندازه گیری هوشمند در مراکز پایش اقدام نموده و در صورت عدم رعایت الگوی مصرف نسبت به صدور اخطار و باتکرار موضوع نسبت به قطع گاز و برق اقدام خواهند کرد.

از جمله مهم ترین مولفه های تاثیرگذار بر اذهان عمومی ،چگونگی مصرف برق و گاز ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی است و به همین منظور تمامی ادارات در سال جاری مکلف شده اند با به کارگیری تمامی ظرفیت های موجود، مصرف برق و گاز خود را طبق دستور العمل ابلاغی کاهش دهند.

 

استفاده از لباس گرم ،خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش دمای سیستم گرمایشی و حذف وسایل برقی غیرضروری از جمله راهکارهای کاهش مصرف گاز و برق است.