برگزاری مانور مدیریت مصرف ادارات و سازمان ها و بانک ها در مشهد

برگزاری مانور مدیریت مصرف ادارات، سازمانها، مؤسسات و بانگ های مشهد با حضور مدیران ارشد صنعت برق استان خراسان رضوی در شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد. به گزارش دفتر روابط عمومی، این مانور با حضور مهندس ریاحی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان، مهندس علایی مدیرعامل آب منطقه ای خراسان و مهندس […]

برگزاری مانور مدیریت مصرف ادارات، سازمانها، مؤسسات و بانگ های مشهد با حضور مدیران ارشد صنعت برق استان خراسان رضوی در شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی، این مانور با حضور مهندس ریاحی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان، مهندس علایی مدیرعامل آب منطقه ای خراسان و مهندس رمضانی مدیرعامل توزیع برق مشهد و همچنین جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی برگزار شد.

قطع برق ۱۸۴ اداره، بانک و … در مشهد

در این مانور، مهندس رمضانی گفت: با توجه به کمبود تولید انرژی و محدودی های موجود و ضرورت اعمال خاموشی در سطح شهر مشهد، از ابتدای برخورد با مشترکین پرمصرف ادارات تا کنون ۱۸۴ اداره، بانک، اداره کل و زیرمجموعه آنها در مشهد قطع شده است.

وی گفت: لیست ادارات پرمصرف از طریق رسانه های گروهی اعلام و به استانداری نیز معرفی شده اند و این در حالی است که بخش کشاورزی، صنایع و تجاری با توجه به مدیریت مصرف، همکاری خوبی با ما داشته اند. وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق مشهد قبل از اعمال خاموشی مشترکین خانگی اقدام به قطع برق ادارات پرمصرف کرده است، گفت: از مردم بخاطر همکاری کمال تشکر را دارم، ما برای مدیریت مصرف برق به ناچار ۳ ساعت برق چاه های کشاورزی را قطع کرده ایم تا سطح خاموشی مشترکین خانگی به حداقل ممکن برسد.

بر اساس بخشنامه هیأت دولت کلیه ادارات از ابتدای خرداد سال ۱۴۰۰ باید به میزان ۵۰ درصد، انرژی و بار مصرفی خود را کاهش دهند. در مشهد ۵۲۰ اداره شناسایی شدند که در ابتدای اجرای طرح متأسفانه ۴۸۰ اداره همکاری نکردند. این آمار در ادامه به ۳۲۰ مورد و در نهایت به ۱۵۸ اداره کاهش یافت ، در حالی که ۹۰ درصد آنها بانک ها می باشند. البته با اجرای اعمال خاموشی ها در حال حاضر تعداد ادارات پرمصرف به ۸۰ مورد رسیده که ۸ مورد آن اداره بوده و مابقی بانک ها هستند.

مهندس رمضانی با اشاره به اهمیت اجرای این مانور در سطح ادارات مشهد گفت: امروز سه شنبه ۱۱ خرداد ماه با اجرای این مانور برق ۵۴ اداره پرمصرف به صورت کنترل از راه دور، قطع و برق ۲۶ اداره نیز در محل قطع شد.

مصرف برق ادارات در حالی با یک مگاوات کاهش رو به رو بوده که امروز با اجرای این مانور به ۴ مگاوات کاهش یافت.

وی با اشاره به نقش اثرگذار بخش کشاورزی در مشهد، شاهد ۱۷ مگاوات همکاری این بخش هستیم و ادارات نیر به میزان ۴ مگاوات همکاری کردند. وی گفت: در مشهد یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک داریم اگر هر یک از آنها تنها یک لامپ ۳۰ واتی را خاموش کنند معادل ۴۵ مگاوات خواهد بود که می توان با آن برق شهرهایی نظیر کاشمر یا گناباد را تأمین کرد.

وی گفت: ادارات باید به میزان ۵۰ درصد نسبت به کاهش برق مصرفی اقدام کنند در غیر این صورت از طریق راه دور، برق آنها قطع خواهد شد و اگر این میزان مدیریت مصرف را اعمال کنند معادل برق مصرفی ۲ هزار خانواده خوش مصرف خواهد بود.

مهندس رمضانی از همکاری مناسب ادارات تابعه وزارت نیرو در مدیریت مصرف انرژی خبر داد و گفت: جا دارد از مشترکین خانگی تشکر کنیم چرا که با رشد غیرمنطقی مصرف برق در این بخش مواجه نشده ایم.

وی درخصوص عدم اعمال خاموشی در برخی از مناطق شهر مشهد گفت: عدم اعمال خاموشی، ناشی از بی نظمی نیست و این مربوط به نقاط مرزی در شهر مشهد است. فیدرهای حساس نظیر بیمارستان ها و مراکز درمانی را قطع نمی کنیم لذا اگر مشترکینی در حوزه این فیدرها باشند با قطع برق روبه رو نخواهند شد.

وی در خاتمه با اشاره به چگونگی برخورد با رمز ارزهای غیرمجاز گفت: با شناسایی این دستگاه ها کلیه ماینرهای غیرمجاز جمع آوری می شوند و به شهروندانی که اطلاعات لازم را در این باره اعلام کنند تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش تعلق خواهد گرفت.

این گزارش حاکی است مهندس ریاحی مدیرعامل برق منطقه ای خراسان نیز در این مانور گفت: از توزیع برق مشهد که با جدیت تمام مشغول فعالیت است تشکر می کنم. امروز مهم ترین اولویت برای ما مدیریت بار ادارات دولتی است و باید مصرف خود را به حداقل برسانند تا مردم کمتر آسیب ببینند. وی گفت: به منظور تأمین انرژی، یک واحد نیروگاهی جدید به ظرفیت ۱۴۰ مگاوات وارد مدار کشور شده که ۵۰ مگاوات آن به ظرفیت استان اضافه شده و یک واحد دیگر نیز قرار است تا پایان خرداد اضافه شود. از طریق کشور ترکمنستان نیز ۱۴۰ مگاوات وارد برق استان می شود که امیدواریم بین تولید و مصرف به تعادل برسیم.

وی گفت: بی توجهی ادارات و به ویژه بانک های پرمصرف برق منجر به قطع برق منازل و بخش های کشاورزی و صنعتی می شوند ضمن اینکه با قطع برق این ادارات و بانک ها متأسفانه خدمت به مردم هم قطع می شود و از سوی دیگر کارمندان آنها نیز ساعاتی بیکار می شوند که در مجموع به ضرر اقتصاد کشور می باشد.

ضرورت تغییر ساعات کاری ادارات مشهد

مهندس علایی مدیرعامل آب منطقه ای خراسان هم در این جلسه گفت: در این شرایط، مردم گلایه دارند و از اینکه با ادارات پرمصرف برخورد کنیم، استقبال می کنند. امروز کشاورزان ما آماده همکاری و مساعدت هستند و ادارات هم باید همکاری کنند و اگر برخوردی با آنها نکنیم به شدت زیر سئوال خواهیم رفت. وی گفت: از استانداری درخواست می کنیم ساعات کاری ادارات از ۶:۳۰ الی ۱۲:۳۰ باشد. در این حال دیزل ژنراتور ادارات نیز باید در این شرایط وارد مدار شود و برق تولیدی آنها باید در اختیار ما قرار گیرد ضمن اینکه هزینه تولید برق شان پرداخت می شود.