برگزاری مانور آموزشی منطقه مرکز و جنوب وزارت نیرو در یزد

رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان یزد از برگزاری مانور منطقه مرکز و جنوب وزارت نیرو در یزد با مشارکت شرکت‌های حوزه آب و برق چهار استان کشور در هفته جاری خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، ابوالفضل اسدی در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای یزد و  در رابطه با برگزاری مانور تمرینی_آموزشی وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب کشور برگزار شد، تصریح کرد: این مانور در گذشته در پنج منطقه از کشور برگزار شده است و چهارم بهمن‌ماه نیز در منطقه مرکز و جنوب کشور به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

وی گفت: در این مانور، یزد به عنوان استان یاری‌جو و استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد به عنوان شرکت‌های یاریرسان شرکت خواهند داشت.

اسدی اظهار کرد: مخاطرات متعددی در رابطه با این صنعت در استان یزد استحصال و با توجه به واقعه سیل سال گذشته و تجربیاتی که در این زمینه کسب شد، پدیده‌ سیل به عنوان محور اصلی این مانور تعریف شده، ولی سایر پدیده‌های آسیب زا به این صنعت مانند صاعقه نیز مورد اهتمام است.

رئیس برگزاری این مانور یکی از مهم‌ترین موضوعات در رابطه با برگزاری آن را تدوین سناریوی مانور خواند و گفت: مهم‌ترین رویکرد در رابطه با سناریوی این مانور، کارکرد صحیح آن است تا بتواند مشکلی را از پیش روی این صنعت در کشور بردارد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد عنوان کرد: منطقه چرخاب در شهرستان اشکذر برای برگزاری این مانور در نظر گرفته شده، ولی برای هماهنگی بیشتر دو هفته پیش نیز مانور تمرینی با حضور نماینده وزارت نیرو در استان برگزار شد.

اسدی ابراز امیدواری کرد این مانورها با هماهنگی‌های صورت گرفته، موجب آمادگی بیشتر برای مقابله با مخاطرات این چنینی و تقویت هماهنگی‌های بین بخشی شود.

محمد فراتی سخنگوی این مانور نیز خاطرنشان کرد: شش مانور بزرگ با تقسیم بندی ۳۱ استان که در حوزه توزیع برق کشور به ۳۹ مورد افزایش می‌یابد، تعریف و به فراخور هر منطقه با محوریت یکی از پدیده‌های شایع و آسیب‌زا به این صنعت برگزار شده که یزد میزبان آخرین مانورها است.

وی با بیان اینکه استان یزد دارای پنج شرکت تولید، توزیع برق، برق منطقه‌ای، آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب در این مانور است، افزود: قطعاً شرکت‌های مذکور در استان‌های یاری‌رسان در قالب این مانور به یزد خواهند آمد.

به گفته فراتی، این رزمایش طی یک روز از صبح روز چهارشنبه چهارم بهمن در منطقه چرخاب و براساس سناریوی تدوین شده آغاز خواهد شد و تلاش داریم با برگزاری واقعی این مانور، شاهد یک اقدام اساسی با حضور شرکت‌های حاضر در منطقه باشیم.

 وی همچنین ضمن تشریح برخی از کلیات دیده شده در سناریوی این مانور در مورد بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: ستاد بحران این مانور در محل دانشگاه آزاد اشکذر مستقر خواهد شد.

سخنگوی مانور وزارت نیرو در منطقه مرکز و جنوب کشور در پایان اعلام کرد: ۱۸ ارزیاب برای این مانور در نظر گرفته شده که در بخش‌های مختلف نسبت به تکمیل چک لیست‌های مورد نظر اقدام و پتانسیل‌های شرکت‌های هر استان را ارزیابی میکنند.