رزمایش تمرینی آموزشی مدیریت بحران رفع اختلال در سامانه های آب و برق

سخنگوی رزمایش مدیریت بحران تمرینی آموزشی و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور گفت: با هدف بررسی روند اجرای رزمایش در مورخ 27 دی ماه سال جاری، مانور هماهنگی صنعت آب و برق استان سمنان با موضوع بررسی سناریوی مشترک در رزمایش برگزار شد.

به گزارش برقاب : با انجام رزمایش تمرینی آموزشی رزمایش مدیریت بحران رفع اختلال در سامانه های آب و برق شهرستان سمنان ارزیابی می گردد .
سید محمد حسینی نژاد با عنوان این مطلب که برای این رزمایش مدیریت بحران یک سناریو مشترک مختص صنعت آب و برق پیش بینی شده است افزود: هر چهار شرکت دخیل در این رزمایش سناریوهایی به جهت ارزیابی خود و استان های یاری رسان را پیش بینی نموده اند که در روز چهارشنبه مقارن با ۲۷ دی ماه آن را مورد بررسی و اجرا قرار می دهند.
وی افزود: به صورت کلی رزمایش پیش رو با هدف رفع موانع و مشکلات در حوزه آب و برق برای تداوم خدمت رسانی به مشترکین پیش بینی و به اجرا در می آید گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و در پی هشدار سطح قرمز صادر شده از اداره کل هواشناسی سمنان و اعلام خبر ورود سامانه بارشی به این شهرستان و تداوم افزایش شدت بارش ها و ایجاد اختلال به دلیل بروز سیل در تاسیسات و تجهیزات شرکت های آب و برق این رزمایش در موعد مقرر به انجام خواهد رسید.
حسینی نژاد خاطرنشان ساخت: انتظار می رود در این رزمایش ۱۳ اکیپ به استعداد ۶۹ نفر عملیاتی، چهار دستگاه لودر، چهار دستگاه کمپرسی، سه دستگاه جرثقیل، سه دستگاه تانکر آب رسان، یک دستگاه برج نوری سیار، ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی کمک دار، یک دستگاه بالابر و ۱۰ دستگاه خودرو ویژه تدارکات پشتیبانی و یدک کش حمل کابل همکاری و همراهی داشته باشند.
سخنگوی رزمایش افزود: تمامی اقدامات با استفاده از ظرفیت نفرات صنعت آب و برق استان و کمک استان های یاری رسان از خراسان شمالی، رضوی و گلستان در این رزمایش یک روزه به انجام خواهد رسید و پیش بینی می گردد برای این امر و به جهت بازسازی و بهینه سازی واقعی شبکه های آبرسانی و برق رسانی مبلغی بالغ بر ۱۳ هزار میلیون ریال سرمایه گذاری واقعی صورت پذیرد.
عضو شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان سمنان اضافه نمود: برای هماهنگی انجام رزمایش پنج کمیته تخصصی تعریف و ابلاغ وظیفه شده است تا مواردی همچون اطلاع رسانی، برنامه ریزی، پشتیبانی، عملیات، امنیت و HSE به صورت کامل و بدون نقص در راستای اجرای موفق رزمایش مورد نظارت و بررسی قرار گیرد تا در مواقع بروز حادثه به صورت واقعی همدلی و همکاری بیشتری بین دستگاه های خدمت رسان وزارت نیرو برقرار باشد.
وی در پایان ضمن تشکر از مجموعه عوامل برگزار کننده این مانور در استان یادآور شد: بیش از ۲۰ اکیپ از نیروهای انتظامی و امدادی نظیر نیروی انتظامی، آتش نشانی، بسیج، اورژانس و هلال احمر در هر چه بهتر برگزار شدن این رزمایش به میزبانی شهرستان سمنان همکاری خواهند داشت.