برگزاری رزمایش سراسری آماده به کاری مولدهای اضطراری مراکز حیاتی استان مرکزی

یازدهمین رزمایش سراسری آماده به کاری مولدهای اضطراری مراکز حیاتی ،حساس و مهم در استان مرکزی برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی در این رزمایش گفت: مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری با درجه اهمیت در استان شناسایی شده اند .

 

مهدی پزشک نیا افزود: مولدهای اضطراری تامین برق نیز بستگی به نوع مراکز و سازمان‌ها حساس با کمک مواد ها در شرایط اضطراری می بایستی برق خود را تامین کنند و نکته مهم در انجام اینگونه رزمایش ها سنجش میزان آمادگی این مراکز است که در زمان‌های بحرانی ارائه خدمات دچار وقفه نشود.

وی بیان کرد:انرژی برق به عنوان زیرساخت و شریان اصلی خدمات دهی، نیاز است برخی اوقات از حالت تامین متمرکز خارج شود ونحوه آمادگی وارد مدار شدن مولدهای برق اضطراری مراکز حساس امنیتی،اجتماعی ،اقتصادی وخدمات دهی کنترل شود.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این مراسم به‌مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: به‌مناسبت این ایام و برنامه‌ریزی و اعلام شرکت توانیر مانور قطع برق مراکز حیاتی و حساس برای آزمایش آماده به کاری مولدهای برق اضطراری این مراکز با هماهنگی شرکت توانیر و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی انجام شد.

محمود محمودی افزود: با رمز ” یاعلی ابن موسی الرضا” به صورت همزمان مانور قطع برق ۱۲مرکز حیاتی و حساس استان انجام شد تا آمادگی به مدار آمدن مولدهای اضطراری موجود در محل سنجیده شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد: انجام این رزمایش ها که به صورت سراسری و هر ساله در هفته پدافند غیرعامل صورت می‌گیرد و در راستای آمادگی مراکز حیاتی و حساس در مواقع بحران است.