برگزاری دوره آموزشی تحلیل ریشه ای علل وقایع در شرکت توزیع برق اردبیل

اولین دوره آموزشی تحلیل ریشه ای علل وقایع (RCA) در شرکت توزیع برق اردبیل برگزار شد

به گزارش برقآب، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اردبیل اعلام کرد: با ابلاغ شرکت توانیر و مصوبه کمیته عالی مداف شرکت، دوره آموزشی تحلیل ریشه ای علل وقایع(RCA) با حضور مدیران ارشد و میانی به منظور تحقق یکی از اهداف پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی در شرکت توزیع برق اردبیل برگزار شد.
ناصر عبدالهیان با اشاره به اینکه در طی ماههای گذشته اعضای کمیته عالی RCA تعیین و دستورالعمل آن تدوین شده است؛ افزود: نشست های آموزشی روش اجرایی حل مسئله و کارگاه های تحلیل علل ریشه ای (Rca)، در چندین شرکت توزیع برگزار شده و این بخش از پیاده سازی مدیریت دارایی های فیزیکی با همکاری معاونت منابع انسانی و رییس انجمن نگهداری و تعمیرات ایران در شرکت توزیع برق اردبیل نیز در حال اجرا است.
عبدالهیان گفت: هدف از این دوره آموزشی تسلط همکاران بر نکات کلیدی هنگام برگزاری جلسات RCA و ایجاد توانایی برای فراهم‌سازی مقدمات تحلیل و پیاده‌سازی مراحل و چگونگی اجرای آن برای حل مؤثر مشکلات و خرابی‌ها به همراه اجرای تمرین عملی در تحلیل علل ریشه‌ای و جستجوی راهکارهای حل مسائل و چالش های واقعی شرکت است.
عبدالهیان در ادامه گفت: بیشتر مخاطبان در این دوره مدیران ارشد و میانی، کارشناسان و مسئولان تعمیرات و اعضای کارگروه های اجرایی مدیریت دارایی های فیزیکی هستند که با توجه به توافقات صورت گرفته افراد موفق در این دوره بعنوان تسهیل گران RCA انتخاب خواهند شد و در پروژه های تحلیل ریشه ای علل حوادث ایفای نقش خواهند نمود.
عبدالهیان ابراز امیدواری کرد: پس از اتمام دوره آموزشی و با شروع فعالیت همکاران در تیم(Rca)، پیامدها و وقایع حساس و مهم در سطح شرکت مورد تحلیل ریشه ای قرار گیرند و با ارائه راهکارها از وقوع مجدد آنها جلوگیری شود.
گفتنی است این دوره آموزشی برای ۱۱۱ نفر از همکاران درحال برگزاری است .
همکاران معرفی شده به این دوره در سه گروه ۳۷نفره هر گروه به مدت دو روز آموزش خواهند یافت .
این دوره از تاریخ ۲۸ مرداد ماه شروع شده و تا ۲ شهریور به طول خواهد انجامید .