برگزاری جلسه مذاکره اولیه در خصوص نحوه تأمین آب مس لار از محل پساب فاضلاب

جلسه مذاکره اولیه در خصوص نحوه تأمین آب مورد نیاز برای توسعه معدن مس لار از محل پساب تصفیه‌خانه فاضلاب زاهدان و سرمایه‌گذاری این حوزه جهت تأمین بخشی از منابع مالی طرح فاضلاب شهر زاهدان برگزار شد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، جلسه مذاکره اولیه در خصوص نحوه تأمین آب مورد نیاز برای توسعه معدن مس لار از محل پساب تصفیه‌خانه فاضلاب زاهدان و سرمایه‌گذاری این حوزه جهت تأمین بخشی از منابع مالی طرح فاضلاب شهر زاهدان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این جلسه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش آغازی است برای تسریع تخصیص پساب برای صنایع، گفت: ظرفیت پساب، پتانسیل ارزشمند مغفول مانده در استان است که بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور فرصت‌های ویژه‌ای جهت استفاده از آن برای تأمین آب صنایع مادر و معادن در بخشنامه‌های ابلاغی پیش‌بینی شده است.

“علیرضا قاسمی” مدیریت منابع و مصرف آب را حیاتی و پراهمیت دانست و گفت: پساب حاصل از تصفیه‌خانه‌ فاضلاب یک منبع آب مطمئن برای تأمین بخشی از نیاز آبی صنایع معدنی است که به ضرث قاطع عملیاتی شدن آن در تأمین زیرساخت و توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان بسیار موثر خواهد بود.

وی، در پایان بر ضرورت پیگیری موضوع توسط معاونت‌های تخصصی تأکید کرد.

“میثم نادری” سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این باره بیان داشت: در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارزشمند پساب در تامین آب معادن استان و با تاکید استاندار محترم مبنی بر حمایت از اجرای این طرح‌ها، جلسه مذاکره و امکانسنجی نحوه تامین آب مورد نیاز معدن مس لار از محل پساب برگزار و ضمن طرح مباحث فنی و حقوقی طرفین، ساز و کار سرمایه‌گذاری مس لار در تامین بخشی از منابع مالی برای تکمیل طرح فاضلاب زاهدان بر اساس فرآیندهای قانونی پیش‌بینی شده مورد بررسی قرار گرفت.