برنامه ریزی های مدون و انجام یافته مدیریت پیک بار تابستان ۱۴۰۰

جلسه هماهنگی جهت عبور از پیک بار سال ۱۴۰۰  ، ۲۷ اردیبهشت ماه سالجاری در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برگزار شد. در این جلسه که معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای آذربایجان و همکاران مرتبط و مدیر عامل و معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان […]

جلسه هماهنگی جهت عبور از پیک بار سال ۱۴۰۰  ، ۲۷ اردیبهشت ماه سالجاری در محل سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل برگزار شد.

در این جلسه که معاون برنامه ریزی و تحقیقات برق منطقه ای آذربایجان و همکاران مرتبط و مدیر عامل و معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان اردبیل و مدیران مرتبط حضور داشتند .

بانان گفت: به علت محدودیت تولید و انتقال و افزایش برق مصرفی مشترکان، منطقه آذربایجان باید براساس سهمیه پیک بار مجاز ابلاغی از شرکت  توانیر نسبت به کنترل بار و مدیریت اضطراری بار اقدام کنند  .

در این جلسه مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به مصارف عمده بخش های مختلف در استان از جمله بخش های صنعت، کشاورزی، تجاری و خانگی، گفت: جلسات متعدد با مقامات استانی اردبیل از جمله معاون امور عمرانی استانداری ،مدیر کل مدیریت بحران استان و صمت، مدیر کل صدا وسیمای مرکز استان برگزار شده است و بر لزوم همکاری بخش های مختلف اعم از صنایع، کشاورزی و دستگاههای اجرایی استان تاکید شده است .

قدیمی با بیان اینکه میزان مدیریت بار در سطح استان اردبیل  بر اساس سقف سهمیه اعلامی شرکت توانیر خواهد بود، اظهار داشت: هماهنگی های لازم با صاحبان صنایع در این خصوص به جد در حال انجام است و در بخش کشاورزی نیز کارهای مشابهی در حال انجام می باشد.

قدیمی بر تشکیل۱۴ کارگروه تخصصی گذر از پیک سال ۱۴۰۰ در شرکت توزیع نیروی برق استان  اشاره کرد و افزود: در حوزه بهره برداری  بر پیگیری و سامان دهی رمز ارزها ، تکمیل پایش بار (مدام ) ، تدوین واجرای برنامه های مدیریتی اضطراری بار، تعدیل روشنای معابر، نصب خازن در شبکه توزیع، استفاده از منابع تولید پراکنده ادارات در زمان اوج بار  و پتانسیل بیسج در کاهش بار خانگی و تجاری مسول پیگیری انتخاب شده است.

وی گفت: همچنین در حوزه معاونت فروش و خدمات مشترکین نیز در حوزه مدیریت مصرف ، استفاده از پتانسیل تجمیع کننده برای کاهش مصارف خانگی، برق امید، نصب و پایش کنتورهای هوشمند، ممیزی دستگاههای اجرایی و کنترل بار سرمایشی ادارات یا OT  و همچنین آگاه  سازی از برنامه های مدیریت بار  نیز همکاران مرتبط انتخاب شده و اقدامات خوبی در این راستا  به صورت مستمر انجام می شود .

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر ، مشکلات بهره برداری به برق منطقه ای آذربایجان ارائه  شده تا  موارد رفع شده و از خاموشی هایی که به علت عدم رعایت نکات فنی احتمال  حادث  شدنش می رود  جلوگیری شود .