47 پروژه در هفته دولت آماده بهره‌برداری

برنامه توسعه تامین آب و فاضلاب هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از آمادگی آبفا برای بهره برداری از طرح های توسعه ای برای آبرسانی به 107 روستا و دو شهر هرمزگان و یک پروژه بخش فاضلاب همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور، به تازگی اعلام کرده است که در هفته دولت، ۴۷ پروژه تامین آب و فاضلاب استان هرمزگان آماده بهره برداری است. این پروژه ها شامل طرح های توسعه ای برای آبرسانی به ۱۰۷ روستا و دو شهر هرمزگان به همراه یک پروژه بخش فاضلاب است.

طبق بیان حمزه پور، آبفا از ابتدای امسال به طور ویژه برای تکمیل پروژه های آبرسانی سرمایه گذاری کرده است. این برنامه ریزی باعث شده است که تا آخرین ماه تابستان، مشترکین شهرها و روستاهای منطقه با تنش آبی کمتری روبرو شوند. برنامه توسعه ای آبفا نیز در تابستان بدون وقفه در جریان است و امکان بهره برداری از ۴۶ پروژه در هفته دولت به همراه بهره مندی ۱۰۷ روستا و دو شهر فراهم شده است.

در عین حال، حمزه پور با اشاره به اهمیت موضوع آبرسانی و تاکید استاندار هرمزگان برای حمایت از پروژه های آبرسانی، اعلام کرده است که تعدادی از این پروژه ها در نیمه دوم سال و در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به هرمزگان به بهره برداری می‌رسند. او همچنین اعتبار هزینه شده برای تکمیل این ۴۷ پروژه را ۱۶ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال عنوان کرده است.

با اجرای این پروژه ها، جمعیتی بالغ بر ۲۸۱ هزار نفر در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، میناب، جاسک، رودان، حاجی آباد، بستک، خمیر، پارسیان، بشاگرد، قشم و سیریک از آبرسانی بهره‌مند خواهند شد. این پروژه ها بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته و تاکنون پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند.