احمد احمدی،مدیر برق شهرستان قزوین:

برق ١٩۶ روستای آسیب دیده از طوفان شدید در مناطق مختلف شهرستان قزوین وصل شد

مدیر برق شهرستان قزوین گفت: با تلاش شبانه روزی نیروهای جهادی، شبکه آسیب دیده تعمیر و مرمت و برق 196 روستا در مناطق مختلف شهرستان قزوین که بر اثر طوفان قطع شده بود ،وصل شد. احمد احمدی در خصوص مشکلات ناشی از طوفان شدید دو شب قبل در استان اظهارداشت: در ساعت 2 بامداد روز سه شنبه طوفان شدیدی در استان رخ داد که شدت آن در مناطق کوهستانی الموت غربی، الموت شرقی، کوهین و طارم سفلی بیشتر از سایر مناطق بود

وی اضافه کرد: این طوفان از ساعت ۲ بامداد دیروز سه شنبه رخ داد و تا ساعت ۱۰ صبح دیروز ادامه داشت که در این مدت خسارت زیادی به تیرهای برق و شبکه وارد کرد.

احمدی تصریح کرد: بر اثر سقوط درختان در شبکه برق شاهد تیر شکستگی و تخریب شبکه برق در این مناطق بودیم و ۱۲ خط اصلی در بخش های چهارگانه یاد شده و خطوط فشار ضعیف روستاها در اثر سقوط درختان و شدت باد دچار آسیب و خسارت جدی شد.

مدیر برق شهرستان قزوین افزود: بر اثر این طوفان برق ۱۹۶ روستا در روز گذشته برای ساعاتی قطع شد اما بلافاصله همکاران فنی شرکت توزیع نیروی برق واردماموریت شدند و شب یلدای خود را سرمای شدید منطقه سپری کردند تا تیرهای برق را مرمت و تعمیر کنند و برق متصل شود.

وی گفت: نیروهای جهادی شرکت توزیع نیروی برق در قالب ۱۶ اکیپ فنی از ساعت ۶ بامداد تا ۲۳ دیشب در محل های حادثه مستقر شده و بدون وقفه نسبت به ترمیم شبکه های برق اقدام کردند.

احمدی اظهارداشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده برق تعداد ۱۸۶ روستا تا ساعت ۱۸ دیشب وصل شد و ۱۰ روستای صعب العبور هم داشتیم که تا ساعت ۲۳ دیشب برقدار شدند.

وی یادآورشد: یک روستای دور افتاده به نام چمن هم تا ساعت ۶ بامداد امروز به شبکه متصل شد و به این ترتیب همه روستاهایی که برق آنها بر اثر طوفان قطع شده بود در حال حاضر به شبکه متصل شده و از نعمت برق برخوردار هستند.

احمدی تصریح کرد: در حدود ۱۲ نقطه از مناطق اعلام شده پایه های تیر برق شکسته شده بود که ۷ نقطه دارای تیر چوبی و ۵ نقطه تیر سیمانی بود و ۶۳ نقطه نیز بر اثر سقوط درختان صدمه دیده بود که همه آنها مرمت و تعمیر و مشکل برطرف شد.

مدیر برق شهرستان قزوین از شهروندان و روستاییان خواست در زمان تغییرات جوی و بروز حادثه و قطع شبکه برق، مراتب را با شماره تلفن ۱۲۱ و یا ادارات برق مناطق خود اطلاع دهند تا اکیپ های فنی برای تعمیر و اتصال شبکه وارد ماموریت شوند.