توسعه زیرساخت های برق در منطقه صنعتی دامغان و گرمسار

معاون طرح و توسعه شركت برق منطقه اي سمنان از بهره برداري يا آغاز عمليات اجرايي طرح هاي اين شركت در شهرهاي مختلف استان سمنان با اعتباري معادل 3425 ميليارد ريال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش برقآب، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای سمنان از بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی طرح های این شرکت در دامغان و گرمسار با اعتباری معادل ۳۴۲۵ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

بخش ۱: بهره برداری از پست ۲۰/۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی دامغان
با آغاز بهره برداری از پست ۲۰/۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی دامغان، شرکت برق منطقه ای سمنان یکی از پروژه های مهم خود را در منطقه دامغان اجرا کرده است. با این اقدام، زیرساخت ها و ظرفیت جدید برق رسانی برای مشترکان جدید صنعتی ایجاد خواهد شد، از جمله تامین برق برای صنایع و کارگاه های جدید، کاهش تلفات برق و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی. هزینه احداث پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی دامغان تقریباً ۱۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

بخش ۲: احداث خط ۶۳ کیلوولت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار
توسعه خط ۶۳ کیلوولت منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با تعداد ۳۲ برج و طول ۱۰ کیلومتر نیز از دیگر پروژه های شرکت برق منطقه ای سمنان است که با هزینه تقریبی ۱۷۵ میلیارد ریال اجرا شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

بخش ۳: بهینه سازی شبکه انتقال و فوق توزیع برق در سطح استان
معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای سمنان، از پروژه های اصلاح و بهینه سازی شبکه انتقال و فوق توزیع برق در نقاط مختلف استان سخن گفت. هزینه اجرای این پروژه ها بیش از یکصد میلیارد ریال بوده است. این پروژه ها با هدف پایداری شبکه برق و کاهش تلفات و خاموشی شبکه فوق توزیع برق صورت گرفته اند.

بخش ۴: سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق
با توجه به اهمیت دولت سیزدهم در تقویت زیرساخت های صنعت برق و کاهش تلفات و پایداری شبکه برق، افزایش تولید برق با سرمایه گذاری بخش خصوصی و صنایع بزرگ، از اولویت ها در این دولت محسوب می شود. در این راستا، دو پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در هفته دولت امسال آغاز عملیات اجرایی خواهند شد. یکی از این پروژه ها، افتتاح نیروگاه ۲ مگاواتی مقیاس کوچک در شاهرود با هزینه حدود ۳۵ میلیارد ریال و دیگری عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی ۱۲ مگاواتی در سرخه با سرمایه گذاری یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال خواهد بود.

بنابراین، در این نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته دولت برگزار شد، طرح های قابل افتتاح در حوزه صنعت آب و برق در استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.