برق اهوازبا کسب سه مقام اول رتبه نخست دومین دوره از مسابقات مهارت شغلی برق کشور را از آن خود کرد

در دومین دوره از مسابقات مهارتهای شغلی شرکت های توزیع نیروی برق منطقه جنوب و جنوب غرب کشور که از تاریخ 19 تا ۲۱ اردیبهشت 1401 در سایت آموزشی_ عملیاتی برق در شهر ملاثانی، به میزبانی برق اهواز برگزار شد، تیم های عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق اهواز در سه رشته مجزا، موفق به کسب رتبه اول در این دوره از رقابت های فنی شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز، مراسم اختتامیه و اهدا لوایح و تندیس های یادبود، دومین دوره مسابقات مهارتهای شغلی شرکتهای توزیع برق منطقه جنوب و جنوب غرب کشور، با حضور تیم ها و سیمبانان برتر رشته های مختلف، امروز چهارشنبه ۲۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات هتل نیشکر اهواز و با حضور معاون عمرانی استاندار خوزستان و رئیس انجمن صنفی و کارفرمایی شرکت های توزیع کشور برگزار گردید.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در این مراسم که با حضور تیمهای عملیاتی ویژه از شرکت های توزیع نیروی برق منطقه جنوب و جنوب غرب کشور در اهواز برگزار شده بود گفت: مجموعه صنعت برق خالصانه آزمون خود را در خوزستان و اهواز پس داده و زمانی که تقارن بارندگی و گرد و خاک، شبکه برق اهواز را دچار مشکل کرد، این عزیزان از نقاط مختلف کشور در اهواز حاضر و در مدت زمان بسیار کوتاه توانستند نشان دهند توانایی انجام این عملیات بزرگ در سطح وسیع را نیز دارند.

خانچی با تقدیر از زحمات فعالان صنعت برق افزود: با توجه به شروع فصل گرم و لزوم توجه به مدیریت مصرف و بحث پیک برق فصل-انتظار داریم دوستان در کنار هم و با پتانسیل بالا به بهترین شکل ممکن برای رفاه و اسایش شهروندان عزیز برای عبور از پیک تابستان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: وابستگی به صنعت برق بگونه ای است که ما در برنامه های مختلف خود حتما باید به بحث پایداری شبکه توجه کنیم‌تا در تایمی که نیاز داریم برق پایدار باشد و اگر برق تامین نشود مشکلات بسیاری پیش می آید و با توانمندی و جدیتی که از دوستان صنعت برق سراغ داریم امسال نیز در مسئولیت محوله موفق عمل خواهند کرد.

در ادامه مراسم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز نیز با تقدیر از تیمهای شرکت کننده و دست اندکاران برگزاری مسابقات گفت:نفس برگزاری مسابقه مهارتهای شغلی سنجش سرعت، دقت و ایمنی کارکنان است و با توجه به اینکه مجموعه صنعت برق وظیفه مهم خدمت رسانی برای رفاه و آسایش شهروندان را به عهده دارند، سنجش و تقویت مهارتهای فنی یک ضرورت اجتناب ناپذیر می باشد.
شیاری افزود:صنعت برق امروز به عنوان صنعتی پیشرو و تحول ساز به زندگی انسان معاصر جهت می دهد و لذا استمرار در ارائه خدمات برق، نیازمند دانش و مهارت همراه با ایمنی برای فعالین این صنعت می باشد.

وی همچنین بیان داشت: هدف نهایی ما در مسابقه کسب رتبه و امتیاز نیست بلکه شناخت نقاط قوت و ضعف خود مهمترین نتیجه ای است که باید چراغ راهی برای بهتر شدن مسیر شغلی و زندگیمان در آینده باشد.

وی خاطر نشان کرد: سیمبانان موتور محرکه شرکتهای توزیع هستند و زمانی که مردم در منزل مشغول استراحت هستند این همکاران تلاشگر مشغول کار و فعالیت برای پایداری هرچه بیشتر شبکه برق می باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز همچنین اظهار داشت: در راس مجموعه صنعت برق همکاران عزیز و تلاشگر سیمبان قرار دارند که در سخت ترین شرایط در سرما و گرما و برف و بوران و گرد وخاک و شرجی با انرژی و همت و اراده بالا در صحنه حاضر و برای آسایش هموطنان عزیز و حرکت چرخهای اقتصاد کشور ایثارگری می کنند.

وی بیان داشت: تیمهای حاضر به نوعی از اقلیمهای متفاوت در مسابقات شرکت کرده اند و هر کدام شرایط و سختی کارشان در فصول مختلف زیاد می باشد.
وی در پایان گفت: برای مراحل آتی برگزاری مسابقات مهارتهای شغلی پیشنهاد می شود بخش خط گرم، احداث شبکه کابل زمینی و نصب ترانس نیز به بخشهای مسابقات اضافه شود. در بخش دیگری از مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات مهارتهای شغلی زین العابدین حاتمی معاون انجمن و مدیر دفتر هیئت مدیره انجمن کارفرمایی صنعت برق با تقدیر و ابراز رضایت از نحوه برگزاری مسابقات مراسم اظهار داشت:افتخار بزرگی است که در حضور جمعی می باشم که جزو پرتلاش ترین نفرات در صنعت برق و حوزه توزیع می باشند و فداکاری این عزیزان ستودنی و نماد فداکاری و ایثار است. حاتمی افزود: بی شک برگزاری چنین مسابقاتی نه تنها در ارتقای سطح مهارت کارکنان پرتلاش موثر است، بلکه در ایجاد انگیزه میان آنان نیز نقش بسیار مهمی دارد.
این دوره از مسابقات باحضور ۸۵ شرکت کننده در چهار رشته احداث شبکه کابل خودنگهدار، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، نصب انشعاب سه فاز و نصب انشعاب تک فاز برگزار و در نهایت تیم های عملیاتی برق اهواز در سه رشته احداث شبکه کابل خودنگهدار، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و رشته نصب انشعاب تک فازمشترکا حائز رتبه اول شده و در رشته نصب انشعاب سه فاز موفق به کسب رتبه دوم گردیده که در مجموع به ترتیب شرکت توزیع نیروی برق اهواز موفق به کسب رتبه اول، شرکت توزیع نیروی برق شیراز رتبه دوم و شرکت توزیع نیروی برق بوشهر رتبه سوم این دوره از مسابقات مهارت شغلی برق را در منطقه جنوب و جنوب غرب کشور از آن خود کردند. در پایان مراسم به نفرات و تیمهای برگزیده با اهدا لوح سپاس و تندیس و هدایای نقدی ، تقدیر بعمل آمد.