مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خبر داد؛

برقرسانی، توسعه و بهسازی شبکه برق ۴۵۰ روستا در دهه مبارک فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان از افتتاح پروژه های برقرسانی به ۱۹ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ خانوار در دهه مبارک فجر خبر داد.
دکتر علی خدری گفت: این پروژه ها در قالب احداث ۵۴ هزار متر شبکه فشار متوسط، ۱۰ هزار متر شبکه فشار ضعیف، نصب ۳۷ دستگاه ترانسفورماتور (با ظرفیت های ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ کیلو ولت آمپر) در ۶ شهرستان در دهه مبارک فجر افتتاح می شوند.
وی اعتبار این پروژه ها را حدود ۲۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار از محل اعتبارات عوارض برق مصرفی سال ۱۴۰۰ تامین شده است.
خدری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تفاهم نامه توانیر در خصوص توسعه روستاها و بهسازی شبکه های برق گفت: طرح بهارستان با عنوان توسعه، نگهداری و بهسازی شبکه های برق روستایی با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عوارض برق مصرفی سال ۱۴۰۰ نیز در دست اقدام است که پس از اجرای آن، مشکلات شبکه برق تعداد ۴۵۰ روستا در سراسر استان خوزستان تا پایان سال مرتفع خواهد شد.
وی در تشریح اقدامات این پروژه ها افزود: جابه جایی پایه های برق از معابر روستایی، احداث و اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، مقاوم سازی شبکه، تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح اتصالات و رفع اتصالات سست شبکه های برق روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه و سیم و….؛ بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه های روستایی از اهم فعالیت هایی است که در قالب این طرح به منظور توسعه و بهسازی شبکه های برق روستایی صورت می پذیرد.