بررسی و کنترل روند ارائه خدمات آبرسانی به مردم سیل‌زده اردبیل

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به اردبیل، ضمن بازدید از مناطق درگیر سیل این استان، روند ارائه خدمات‌ آبرسانی به مردم را بررسی و کنترل کرد.

به گزارش برقآب و  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجید آقازاده” در ابتدا با سفر به شهرستان خلخال به همراه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، از روند ارائه خدمات آبرسانی به مردم شهر هشتجین بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آبرسانی به این شهر و سایر روستاهای منطقه قرار گرفت.

وی در این بازدید، ضمن مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده، در خصوص تأمین اعتبارات لازم به منظور رفع مشکلات آبرسانی قول مساعد داد و خواستار رفع مشکلات آبرسانی به مردم این بخش شد.

بر اساس این گزارش، “علیرضا نعمت سلطانی”، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل گزارش کاملی از وضعیت منابع آب استان و بخصوص شهرستان خلخال، مشکلات موجود در این حوزه و طرح‌های مطالعاتی آبرسانی به مردم منطقه و همچنین پروژه‌های در دست اجرا ارائه کرد.

وی تاکید کرد: شرکت آبفای اردبیل آماده اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی شهری و روستایی در سراسر استان، در صورت در اختیار قرار گرفتن اعتبارات مورد نیاز است.

در ادامه، معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ضمن سفر به شهرستان گرمی از بخش‌های آسیب دیده مجتمع آبرسانی و تاسیسات فاضلاب این شهرستان بازدید کرد.

در این بازدید با ارائه گزارش مهندسین و متخصصین شرکت در جریان میزان خسارت وارده به مجتمع آبرسانی و تاسیسات آبرسانی شهر گرمی و روند بازسازی تاسیسات خسارت دیده قرار گرفت .

آقازاده، درخصوص آبرسانی به مناطق سیل‌زده گفت: همه تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب بر این هست که تاسیسات آبرسانی خسارت دیده را در اسرع وقت و تلاش شبانه‌روزی تعمیر و بازسازی و وارد مدار نمایند، و در این راستا اکیپ‌های سیار اقدام به آبرسانی از طریق تانکرهای سیار به روستاهای درگیر سیل اخیر کرده‌اند، تا هموطنان گرانقدر مشکلی در تامین آب شرب نداشته باشند .

سلطانی، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل نیز اظهار کرد: این اطمینان به شهروندان عزیز داده می‌شود که درجهت رفع مشکلات آبرسانی همه ظرفیت شرکت آب و فاضلاب بکار گرفته خواهد شد.

وی همچنین برای رفع مشکل تامین آب شرب روستاهای در‌گیر سیل، دستور افزایش اکیپ‌های تانکر سیار و تخصیص اعتبار لازم برای بازسازی و تعمیر تاسیسات خسارت دیده را صادر کرد.