در جلسه با استاندار هرمزگان انجام شد:

بررسی موانع پیش روی انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به صنایع

در نشستی با حضور استاندار هرمزگان موانع پیش روی سامانه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این نشست ضمن بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی سامانه انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس، تکمیل این پروژه در کمترین زمان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان است که بایستی به سرعت به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد، آرامش مردم یکی از ضروریات است و باید با تسریع در انتقال پساب تصفیه خانه به صنایع و جلوگیری از ورود به دریا به این خواسته جامه عمل پوشاند.

استاندار هرمزگان با اشاره به بوی نامطبوع فاضلاب خواستار پیش پیش بینی لازم در این خصوص شد و گفت: برای نصب سامانه های حذف بو تا زمان تکمیل این پروژه، برآوردهای مالی انجام تا با حذف بو، مردم بندرعباس آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

دوستی گفت: درخواست های شرکت زیرساخت در کارگروه ها تخصصی و شورای برنامه ریزی مطرح و موانع موجود نیز طی هفته های آتی برداشته خواهد شد.

در ادامه این جلسه عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به روند اجرای این پروژه افزود: شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس به عنوان مجری طرح، عملیات پروژه را طبق برنامه زمانبندی پیش می برد.

وی با قدردانی از حمایت های ویژه استاندار هرمزگان در تسهیل روند تکمیل این پروژه ابراز امیدواری کرد، با بهره برداری از این پروژه به آنچه که مردم بندرعباس انتظار دارند دست خواهیم یافت.

مدیرعامل آبفا همچنین با اشاره به بوی فاضلاب در شهر بندرعباس، گفت: خروجی پساب تصفیه خانه، خورها و ایستگاه های پمپاژ فاضلاب سه منشاء بوی نامطبوع هستند که اقدامات لازم در این خصوص انجام و برآوردهای لازم برای نصب سامانه های حذف بو صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه شهروز شجاعی مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس به عنوان مجری طرح، تعیین تکلیف زمین مورد نیاز احداث تاسیسات تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب و احداث آبشیرینکن، تامین برق مورد نیاز، تامین منابع مالی از محل تسهیلات بانکی و… را از جمله مسائلی دانست که حل آنها به سرعت اجرای پروژه کمک خواهد کرد.

وی به احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و ایستگاه پمپاژ اشاره کرد و گفت: عملیات احداث این تاسیسات با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که با رفع موانع یاد شده و آغاز احداث آبشیرینکن و خط انتقال، پیش بینی می کنیم پروژه مذکور شش ماه زودتر از موعد به بهره برداری برسد.

شجاعی اعتبار پیش بینی شده این پروژه را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با پیش بینی تورم تا سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

گفتنی است، در این جلسه دستگاه‌های مرتبط با طرح، گزارش خود از آخرین اقدامات صورت گرفته برای به پایان رساندن این پروژه را تشریح و موانع و مشکلات موجود را مطرح کردند.