در بازدید مدیر عامل آبفای کشور از تصفیه خانه فاضلاب اراک:

بررسی استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک در بخش صنعت و فضای سبز

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در سفر به استان مرکزی از مجموعه تصفیه خانه های فاضلاب کلانشهر اراک و روند اجرای استریم چهارم فاز سوم این تصفیه خانه بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مهندس اتابک جعفری که صبح امروز به استان مرکزی سفر کرده در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک با حضور محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان خنداب در مجلس شورای اسلامی ،با اشاره به تولید بیش از ۱۱۰۰ لیتر پساب در این تصفیه خانه بر ضرورت استفاده از این ظرفیت برای تامین آب در بخش صنعت،فضای سبز و کشاورزی برای محصولات غیر مثمر تاکید نمود.
وی در ادامه اظهار د اشت: با برنامه ریزی مناسب میتوانیم زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه های مختلف را در نقاط مختلف کشور فراهم اوریم.
در ادامه این بازدید مهندس یوسف عرفانی نسب مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به ارتقای استریم چهارم فاز سوم تصفیه خانه فاضلاب کلانشهر اراک عنوان کرد:در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب وارد تصفیه خانه فاضلاب می شود که بالاتر از ظرفیت طراحی است و به همین علت شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی احداث استریم چهارم فاز سوم را در دستور کار قرار داده است .
وی در ادامه افزود : تا کنون ٧٣ درصد این پروژه پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرای کامل فاز چهارم تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی یادآور شد: پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب شهر اراک ۱۱۰۰ لیتر می باشد که ۱۰۰ لیتر از آن برای کشاورزی و ۱۰۰۰لیتر از این پساب برای تغذیه تالاب میقان استفاده می شود.

گفتنی ست در حال حاضر این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه جمعیتی در حدود چهارصد و هفتاد هزار نفر در شبانه روز در سه فاز با فرایند تصفیه برکه تثبیت و لجن فعال متعارف در حال بهره برداری می باشد.