برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارز غیرمجاز

به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت همکاری قوه قضائیه در جهت ممنوعیت استخراج رمز ارز، مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دیدار نمود. مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در این نشست به آمار کشفیات رمزارزهای دیجیتالی اشاره نمود و گفت: از سال گذشته تا به حال، دو هزار […]

به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت همکاری قوه قضائیه در جهت ممنوعیت استخراج رمز ارز، مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دیدار نمود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان در این نشست به آمار کشفیات رمزارزهای دیجیتالی اشاره نمود و گفت: از سال گذشته تا به حال، دو هزار و ۹۱۹دستگاه رمزارز غیرمجاز در استان شناسایی و جمع آوری شده است.

سیدمحمد موسوی زاده با بیان این که مصرف برق هر دستگاه ماینر حدود یک و نیم کیلووات در ساعت برآورد گردیده افزود: این تعداد دستگاه ارز غیرمجاز کشف شده، حدود ۵ درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن قدردانی از همکاری شایسته ارگان‌های ذی ربط در زمینه کشفیات و جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز اظهار داشت: در استان ۱۲ مشترک، مجوز استخراج رمزارز دارند که تا پایان شهریور ماه امسال، اجازه فعالیت نداشته و مراتب به آنها ابلاغ رسمی شده است.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بیان داشت: مشترکانی که برق غیرمجاز استفاده می نمایند، به ویژه افرادی که دستگاه های استخراج رمزارز بدون مجوز دارند، باعث خاموشی به مشترکان می گردند و این یک عمل مجرمانه محسوب می‌شود.

محمد شریف ابراهیمی تصریح کرد: شعبه مستقل در دادگاه به منظور بررسی سریع پرونده های مربوط به رمز ارزهای غیر مجاز تعیین شده و در صورت کشف ماینرهای بدون مجوز، به صورت ویژه رسیدگی و حکم قضایی صادر می‌شود.

همچنین در این نشست موضوع شناسایی مشترکین پرمصرف مشکوک به استخراج رمزارز و جمع آوری ماینرها به کمک ضابطین قضایی خاص مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و تصمیم گیری شد.