در جلسه شورای انسجام بخشی مطرح شد:

برای تکمیل پروژه های آب و برق هرمزگان از ظرفیت صنایع بزرگ استان استفاده شود

برای اجرای پروژه ها ی آب و برق و تامین مالی طرح های وزارت نیرو در هرمزگان می بایست از ظرفیت مالی صنایع بزرگی که در این استان هستند استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای هرمزگان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در جلسه شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق هرمزگان که با حضور جمشید عیدانی رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق و مدیران صنعت آب و برق هرمزگان در سالن جلسات شرکت آب منطقه ای هرمزگان برگزار شد گفت: مدیران صنایع آب و برق نباید منتظر تامین مالی از طریق دولت باقی بمانند بلکه می بایست از طرق مختلف که یکی از آنها استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ استان است بهره ببرند برای مثال در استان اصفهان بسیاری از پروژه ها از طریق صنایع انجام می شوند و نمی توان منتظر منابع دولتی ماند تا پروژه ها به سر انجام برسند.

محسن بختیار با اشاره به جایگاه مهم استان هرمزگان در وزارت نیرو گفت: استان هرمزگان از جمله مهمترین استان های ما که در وزارت نیرو است و تاکنون در برنامه های بازید های دوره ای که در معاونت برنامه ریبزی داریم این استان بیشترین سفر را داشته ایم و تلاش کرده ایم برنامه های این استان را در اولویت قرار دهیم وتوجه ویژای به مسائل ومشکلات داشته باشیم .

وی  با اعلام اینکه با استقرار دولت سیزدهم سعی شده  برنامه ای جامع ، عملیاتی و قابل اجرا تدوین شود گفت: بر اساس بخشی از این برنامه این برنامه ظرفیت نیروگاهی را تا پایان دولت سیزدهم تا ۳۵ هزار مگاوات افزایش می دهیم و وارد مدار کنیم. باید توجه داشت این میزان تولید در سه یا چهار سال بی سابقه است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو ادامه داد: در بخش آب هم یک سری اهداف تدوین شده و متعهد هستیم  تا پایان دولت سیزدهم هیچ شهر دارای تنش آبی در کشور نداشته باشیم .

بختیار توضیح داد: در روستاها هم یک هدف بزرگی مد نظر است و آن هدف این است که شاخص های بهره مندی روستاها را حداقل ۹۰ درصد برسانیم و در حال حاضر نیز برنامه زمان بندی این پروژه ها مشخص و میزان منابع مالی مورد نیاز برای  اتمام این طرح ها ابلاغ هم شده است.

وی تاکید کرد: الان دقیقا مشخص است که هر طرح و پروژه در هر استانی از کشور در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده است یا خیر! و همچنین برنامه زمانبندی اجرایی طرح هاهم مشخص و منابع مالی مورد نیاز دیده شده است و این که این منابع مالی از کجا باید تامین شوند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو یاد آور شد: انتظار ما از همه همکاران در استان این است که بر روی این پروژه ها متمرکز شوند و پیگیری آنها را از اولویت دار ترین کارهای خودشان قرار دهند .

 بختیار با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما و رسیدن به پیک مصرف انژی در کشور و بخصوص استان هرمزگان گفت: در خصوص تابستان ، ما کم کم به تابستان نزدیک می شویم و باید به نحوی برنامه داشته باشیم که با یک شرایط مناسبی از وضعیت پیک کنیم .

وی با اشاره به تلاش های مستمر و شبانه روزی صنایع آب و برق برای رفع مشکلات گفت: ما سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی را مورد تعمیرات قرار دادیم  و این کار در نوع خود کار بزرگی است که تا کنون اتفاق نیافتاده بود. امیدوار هستیم با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته بتوانیم امسال را بخوبی پشت سر بگذرانیم . هر چند در سال گذشته مشکلاتی برای کشور ایجاد شد و وزارت نیرو را تحت فشار قرار داد. امیدواریم امسال بتوانیم پیک مصرف را بدون خاموشی پشت سربگذاریم و یکی از استان هایی که در این زمینه نقش موثری دارد استان هرمزگان است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو یاد آور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ یک اتفاق بی نظیر در قانون بودجه رخ داد که به نفع صنعت آب و برق است بر اساس بررسی های صورت گرفته در قانون بودجه  امسال حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع صورت گرفته است . طبیعتا این موضوع مسئولیت ما را هم سنگین می کند چرا که مجلس چنین اعتمادی به وزارت نیرو داشته است لذا مسئولیت ما بسیار سنگین شده است.

بختیار ادامه داد: رویکرد های تامین مالی در مجموعه ها باید کمی تغییر کند و تصور اینکه یک پول نقدی باید باشد تا کارها پیش برود درست نیست ما باید تلاش کنیم از روش های مختلف تامین مالی که ایجاد می شود استفاده کنیم. باید تلاش شود تا از طریق مجوزهای قانونی که وجود دارد تامین مالی صورت بگیرد.