بخش خصوصی آماده اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به یزد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد”مهران فاطمی، در نشست ویژه با متولیان بخش خصوصی صنعت و معدن استان یزد که به منظور مشارکت و تامین سرمایه پروژه شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان به استان با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار،مدیرعامل و مدیران شرکت […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد”مهران فاطمی، در نشست ویژه با متولیان بخش خصوصی صنعت و معدن استان یزد که به منظور مشارکت و تامین سرمایه پروژه شیرین سازی و انتقال آب دریای عمان به استان با حضور نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار،مدیرعامل و مدیران شرکت آب منطقه ای یزد و جمعی ازصاحبان صنایع و معادن استان تشکیل گردید بر اهمیت نقش بخش خصوصی در توسعه استان یزد تاکید کرد.

وی عزم دولت را در حمایت از بخش خصوصی در اجرای این پروژه جدی دانست و اعلام نمود تمام سرمایه گذاری، مدیریت و اختیارات این پروژه با بخش خصوصی است و دولت هم نقش تسهیل گری خود را به طور کامل انجام خواهد داد.

استاندار یزد اظهار امیدواری کرد این پروژه در پایان دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

نماینده مردم یزد و اشکذر هم با اشاره به نقش آب در توسعه استان، مشارکت بخش صنعت و معدن استان در تامین منابع مالی پروژه را فرصت مغتنمی شمرد که در اختیار صاحبان صنایع قرار می گیرد تا در آینده مدیریت تامین آب صنایع استان در دستان خودشان باشد و از بیرون مورد تهدید و تطمیع قرار نگیرد.

معاون امورعمرانی استانداری در این نشست خلاصه ای از اقدامات انجام شده تاکنون بویژه در خصوص مطالعات پروژه و تملیک محل آبگیری ارائه نمود.

در ادامه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیز ضمن ارائه گزارش آماری از وضعیت صنعت و معدن استان و چشم انداز توسعه استان در این بخش و همچنین نیازهای آبی پیش بینی شده تا سال ۱۴۳۰، اقدامات انجام شده در خصوص فرایند انتخاب سرمایه گذار پروژه را تشریح نمود.

“محمدمهدی جوادیان زاده” اظهار داشت: تا کنون بیش از ۷۰درصد سرمایه مورد نیاز پروژه که برآورد اولیه آن بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان می باشد توسط سرمایه گذاران، مورد تعهد قرار گرفته است.

در ادامه این نشست مدیران بخش های مختلف صنعت و معدن استان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را بیان و بر ضرورت رفع ابهامات پروژه در خصوص قیمت تمام شده، بازار مصرف و تعیین میزان حمایت و تسهیل گری دولت تاکید نمودند.

لازم به ذکر است تشکیل نشست فوق در راستای تصمیمات متخذه درجلسه مورخ ۴.۷.۱۴۰۰ با موضوع “بررسی اقدامات و تصمیم گیری در خصوص انتخاب سرمایه گذار پروژه انتقال آب دریای عمان به استان یزد” بود که مقرر گردیده بود به منظور استفاده از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی در داخل استان؛ نشستی با مجموعه بخش خصوصی استان برگزار گردد.