مدیرعامل آبفا هرمزگان در بازدید فرماندار سیریک از پروژه های آبرسانی؛

بخش بمانی سیریک به وضعیت پایدار آبی رسید/ آب شیرین کن زیارت پاییز امسال وارد مدار بهره برداری می شود

"عبدالحمید حمزه پور" مدیرعامل آبفا هرمزگان در بازدید فرماندار شهرستان سیریک از خط انتقال دشت تلنگ تا بخش بمانی، ضمن قدردانی از پیگیری های موثر استاندار هرمزگان و همراهی فرماندار سیریک در تحقق پروژه های آبرسانی این شهرستان، گفت: با اجرای این پروژه هم اکنون بخش بمانی به وضعیت پایدار آبی رسیده و جمعیتی حدود 12 هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند می باشند
وی اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت و با هدف تامین آب بخش بمانی سیریک شامل شهر کوهستک و ۱۲ روستای مسیر در مدار بهره برداری است.

حمزه پور، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح آبرسانی را یکهزار و صد میلیارد ریال اعلام کرد.
این مقام مسئول همچنین افزود: حجم عملیات انجام شده این پروژه شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه در مجموع به ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه، اجرای ۲۳ کیلومتر خط انتقال آب از چاههای دشت تلنگ تا مخزن کوهستک، احداث خط برق ۲۰ کیلو ولت به طول یکهزار و ۴۰۰ متر با نصب دو دستگاه ترانس ۱۰۰، احداث یکهزار و ۵۰۰ متر جاده دسترسی و اجرای ۵ کیلومتر لوله پلی اتیلن برای آبرسانی به نیروگاه برق سیریک است.
به گفته وی؛ احداث یک باب مخزن ذخیره آب به حجم دو هزار متر مکعب، بخش باقی مانده این پروژه است که پیش بینی می شود طی چهار ماه آینده به بهره برداری برسد.
حمزه پور اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مخزن ذخیره در دست احداث ۱۴۰ میلیارد ریال است.
مدیرعامل آبفا استان در ادامه بازدید فرماندار سیریک از پروژه آب شیرین کن زیارت، با بیان اینکه شهرستان سیریک از جمله مناطق پرتنش آبی استان است، گفت: در همین راستا این پروژه با هدف ایجاد منابع  آبی پایدار و تامین آب مورد نیاز روستاهای شهرستان سیریک اجرایی شده است.
وی افزود: آب شیرین کن زیارت با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است  که پیش بینی می شود تا اواخر پاییز امسال تکمیل و وار مدار بهره برداری شود.
بنا به گفته حمزه پور؛  ؛ با تکمیل این پروژه نمک زدائی مشکل کمبود آب شرب شهرک گروک و سایر روستاهای شهرستان سیریک شامل بخش مرکزی و بخش بیابان مرتفع می شود.
همچنین پیش از این آب مورد نیاز بخش بمانی سیریک از چاه های دشت راونگ میناب تامین می شده است.
وی در پایان، از سرمایه گذاری بخش خصوصی در تسریع روند اجرای پروژه آب شیرین کن زیارت و پیمانکاران پروژه های آبرسانی این شهرستان قدردانی کرد