بحران آب در خواف در پی استفاده از انشعابات غیرمجاز

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب خواف، سید حسن رضائیان اظهار کرد: محدودیت منابع آب پایدار ، ادامه پدیده خشک‌سالی و کاهش نزولات جوی  باعث شده تا تهیه آب سالم و بهداشتی برای مشترکین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود. مدیر امور آب و فاضلاب خواف با اشاره به شناسایی و جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ […]

به گزارش روابط عمومی امور آب و فاضلاب خواف، سید حسن رضائیان اظهار کرد: محدودیت منابع آب پایدار ، ادامه پدیده خشک‌سالی و کاهش نزولات جوی  باعث شده تا تهیه آب سالم و بهداشتی برای مشترکین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با اشاره به شناسایی و جمع‌آوری بیش از ۲۰۰ رشته انشعاب غیرمجاز آب در یک سال گذشته در این شهرستان افزود: انشعابات غیرمجاز به بحران آب در خواف دامن زده است.

وی بابیان اینکه  علاوه بر محدودیت‌های ناشی از خشک‌سالی، پدیده انشعابات غیرمجاز نیز به معضلی جدی در امر آب‌رسانی محسوب می‌شود، ابراز کرد: برخی افراد سودجو از منابع آب شرب برای حوزه‌هایی غیر از شرب استفاده می‌کنند.

رضائیان بیان کرد: امور آب و فاضلاب خواف به‌منظور شناسایی انشعابات غیرمجاز علاوه بر بهره‌گیری از سیستم‌های پایش نامحسوس، از گروه‌های بازرسی نیز به‌منظور سرکشی از مناطق مختلف استفاده می‌کند .

وی با تأکید بر اینکه استفاده از انشعابات غیرمجاز  حرام و غیرقانونی است، از امکان تبدیل انشعابات غیرمجاز به اشتراک مجاز خبر داد .

مدیر امور آب و فاضلاب خواف یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون حدود۱۵۰ فقره از انشعابات غیرمجاز پس از دریافت هزینه‌های مربوطه به مجاز تبدیل‌شده است.