با ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب از تنش کم آبی در تابستان عبور نماییم

به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب، نشست خبری با اصحاب رسانه در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان برگزار شد.
 محمد طاهری مدیرعامل شرکت ضمن خیرمقدم و تشکر از همکاری صمیمانه اصحاب رسانه گفت: یکم الی هفتم تیر ماه، هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است که در این هفته برنامه های مختلفی جهت افزایش آگاهی مردم در مدیریت مصرف آب را برای اجرا درنظر داریم.

به گزارش روابط عمومی آبفای استان سمنان، محمد طاهری در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد شرکت افزود: امسال با توجه به وضع بارندگی ها، منابع آبی استان سمنان دستخوش کمبودهای متعددی شده است که بایستی به آن توجه نمود.

وی تصریح کرد: با آغاز فصل گرما، تقریبا از اوایل خرداد ماه، افزایش درجه حرارت و با توجه به کاهش نزولات آسمانی با تنش آبی مواجه هستیم که خیلی از منابع سطحی و زیرسطحی کم شده است.

 وی افزود: ۳۲۰ روستا و ۲۱شهر را تحت پوشش شرکت داریم که ۱۰۰ درصد مردم شهرها و در روستاها ۸۹درصد از خدمات آب شرب سالم برخورهستند.

طاهری با اشاره به الگوی مصرف آب در استان اظهار داشت: الگوی مصرف در استان ۱۵ مترمکعب در ماه تعیین شده است که مشترکان خانگی که بیش از ۳۰ مترمکعب آب مصرف می کنند مشترکین بدمصرف و پرمصرف قلمداد می شوند، ۷ درصد از مشترکان استان محسوب می شوند که بایستی الگوی مصرف را رعایت نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد: با همراهی مردم، رسانه‌های مکتوب و صدا و سیما، هدف‌گذاری انجام شده برای اینکه توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب محقق شود.

طاهری اظهار داشت: از اصحاب رسانه تقاضا داریم که بحث فرهنگ سازی و مصرف بهینه آب را  نهادینه نمایند و اطلاع رسانی لازم را در این زمینه به مردم عزیر انجام دهند بر اساس آمارها و پیش بینی های انجام گرفته با بالا رفتن درجه حرارت،  مصرف آب هم افزایش می یابد که سال سختی را  پیش رو داریم. 

در ادامه طاهری، با بیان اینکه قطعی برق، اتفاقات آب را در پی دارد که یکی از دغدغه های شرکت دانسته و ابراز امیدواری کرد:  با برنامه ریزی های مدون ، بتوانیم با شرایط عادی پیش برویم و در  استان مشکل کم یا بی آبی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت در مورد آبرسانی سیار به روستاها گفت: در  برخی از روستاها که با کم آبی مواجه اند، آبرسانی سیار انجام می شود، در سال گذشته ۵۱ روستا با تانکر آبرسانی سیار انجام شد که امسال نیز ۴۱ روستا  تااکنون آبرسانی سیار می گردد که پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه، تعدادی افزایش یابد.

طاهری یادآور شد: با ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب، می توان از تنش کم آبی در تابستان عبور نماییم که به عنوان مثال جهت جلوگیری از هدررفت آب بویژه در کولرها، با نصب سایه بان و نیز آبیاری هدفمند فضای سبز با آب غیرشرب و در ساعات پایانی شب جهت عدم تبخیر آب و … به مدیریت مصرف بهینه آب کمک گردد.

گفتنی است، در انتهای نشست، مدیرعامل شرکت به سوالات اصحاب رسانه پاسخگویی نمود و خبرنگاران و اصحاب رسانه از آزمایشگاه مرکزی کنترل کیفی آب و تاسیسات ایستگاه فشارشکن هیدروپاور شرکت بازدید نمودند.