با مدیریت بار شبکه و مصرف بهینه برق از تابستان پر مصرف امسال عبور کنیم.

با اشاره به اینکه کاهش بارش باران بر روی منابع آب زیرزمینی اثر نامطلوبی گذاشته و بارش باران امسال در جنوب به زیر ۱۰۰ میلی‌متر رسیده است افزود: مدیریت بار شبکه و مصرف بهینه برق تنها راه گذر از تابستان پر مصرف امسال است. غلامرضا نصیری گفت:هر چند کاهش بارندگی ها ظرفیت تولید برق در […]

با اشاره به اینکه کاهش بارش باران بر روی منابع آب زیرزمینی اثر نامطلوبی گذاشته و بارش باران امسال در جنوب به زیر ۱۰۰ میلی‌متر رسیده است افزود: مدیریت بار شبکه و مصرف بهینه برق تنها راه گذر از تابستان پر مصرف امسال است.

غلامرضا نصیری گفت:هر چند کاهش بارندگی ها ظرفیت تولید برق در نیروگاههای برقابی را کاهش داده و از سویی گرمای زود رس موجب افزایش فشار بر مصرف برق شده است در عین حال با مدیریت بار و مدیریت مصرف و جابجایی برخی از قابلیت ها و توزیع بهینه بار بر روی ایستگاهها و پست های برق باید بتوانیم از تابستان پر مصرف امسال عبور کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر خاطر نشان کرد : افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی، خشکسالی و فعالیت بیش از حد چاه‌های برقی آب به همراه خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی اصلی‌ترین دلایل خاموشی برق در سال جاری تلقی می‌شوند.

وی اضافه کرد: از اوایل خرداد ماه امسال تاکنون شاهد تشدید بحران خاموشی در بسیاری از مناطق هستیم و این قطعی برق با اعلام قبلی و در مواقعی بدون اعلام قبلی رخ می‌دهد. در شرایط کنونی، بسیاری از امتحانات آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور نیز به صورت مجازی و با وابستگی ۱۰۰ درصدی به انرژی برق انجام می‌شود. بنا بر این برنامه ریزی برای کاهش مشکلات تامین و انتقال برق ضرورت دارد و می بایست بر اساس شرایط و تنش هایی که به وجود می آید با مدیریت بار و مدیریت مصرف از روزهای پر تنش کنونی عبور کنیم.