با حضور مدیرعامل برق منطقه ای تهران و استاندار قم بررسی شد؛ مسائل و مشکلات حوزه برق استان قم

مديرعامل شركت برق منطقه ­اي تهران به ­منظور تسهيل و تسريع در تأمين برق واحدهاي صنعتي و ساماندهي طرح ­هاي مربوط به زيرساخت­ هاي شبكه انتقال نيروي برق، ضمن ديدار و گفت و گو با استاندار قم، به برسي وضعيت شبكه انتقال و فوق توزيع اين استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری برق منطقه‌ای تهران(تابش)؛ “حبیب قراگوزلو” مدیرعامل و مدیران دفاتر حراست ، برنامه ریزی فنی ، روابط عمومی و امور انتقال قم در این شرکت و نیز مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم ، ضمن دیدار با استاندار و معاونین این استانداری به بررسی وضعیت شبکه انتقال و فوق توزیع این استان پرداختند .
وی در همین زمینه اظهار داشت: شرکت برق منطقه‌ای تهران در راستای تقویت زیرساخت های شبکه انتقال و فوق توزیع استان قم کمافی‌السابق تمامی مساعی خود را به کارگرفته و با برنامه‌ریزی مناسب  ضمن دریافت کمک از تمامی مراجع ذیربط از جمله شهرداری ها، فرمانداری و کلیه نهادهای ذیربط در مدیریت استان تلاش خواهد کرد تا مشکلات شبکه برق کاسته شده و یا مرتفع شود که در همین راستا پیشنهاداتی در مورد تأمین برق مناطق دور از مرکز از جمله شهرستان کهک و شهرها و روستاهای اطراف مطرح و مقرر شد با کمک و همراهی شرکت توزیع نیروی برق استان و استانداری قم اقدامات لازم صورت گیرد.
در ادامه، سیدتقی شاهچراغی استاندار قم با اشاره به کیفیت پائین شبکه برق‌رسانی در برخی از مناطق روستایی و شهری دور از مرکز و عدم امکان تأمین برق و یا تأخیرات ایجاد شده در مسیر برق رسانی به تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، خواستار کمک به رفع معضلات شبکه برق از سوی شرکت های برق منطقه‌ای تهران و توزیع برق استان قم شد.
وی در ادامه با تاکید بر موضوع جابجایی خطوط نیروی موجود به خارج از شهر و یا تبدیل آنها به خطوط زمینی ، خواهان چاره اندیشی و ارائه راهکار در این زمینه شد.
همچنین در این نشست در مورد شهرک صنعتی شکوهیه قرار شد تا تابستان پیش‌رو در صورت واگذاری زمین محصور شده از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان قم- ، برق منطقه‌ای تهران نسبت به انتقال و نصب و راه اندازی یک دستگاه پست ۲۳۰/۶۳/۲۰ کیلوولت به ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر اقدام نموده و استانداری نیز نسبت به انجام تعهدات مالی پیش‌بینی شده در توافق نامه مبادله شده عمل نماید.
در همین راستا مقرر شد توافق نامه مبادله شده در مورد شهرک صنعتی الغدیر نیز به دلیل مشکلات مربوط به اجرای خط، مجدداً مورد بازنگری قرار گرفته و تأمین برق شهرک یاد شده از طریق خط ۴۰۰ کیلوولت شمال – جنوب کشور انجام گرفته که از ظرفیت بالایی نیز برخوردار است..
گفتنی است در مورد کمک به تقویت زیرساخت های شبکه انتقال نیروی برق و امکان اجابت درخواست های برق سال های آتی از جمله طرح ۵۶۰ هکتاری مسکن ملی، محدوده های اطراف حرم حضرت معصومه(س)، بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار امام رضا(ع) و یا رفع تعارض خطوط برق موجود با مناطق مسکونی مقرر شد با همراهی استانداری و شهرداری قم ، ضمن تشکیل کارگروه تخصصی مشترک نسبت به اخذ تصمیمات مناسب اقدام شود.