مصطفی رجبی مشهدی؛

با ادامه روند کنونی افزایش مصرف ، رکورد مصرف برق باز هم شکسته خواهد شد

سخنگوی صنعت برق: از ساعات اولیه بامداد امروز تا کنون با افزایش هزار مگاواتی مصرف برق نسبت به روز گذشته مواجه شدیم.

به گزارش روابط عمومی، مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در گفتگو با شبکه خبر از افزایش مصرف برق در مقایسه با روزهای گذشته خبر داد و گفت: روزهای بسیار گرمی را پشت سر می گذاریم که این افزایش دما منجر به افزایش مصرف نیز شده است. دیروز مصرف برق نسبت به روز قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۶۶ هزار مگاوات رسید و امروز نیز نسبت به روز قبل حدود ۱۰ درصد افزایش مصرف داشته ایم.

سخنگوی صنعت برق افزود: کماکان این افزایش مصرف نسبت به روز قبل ادامه دارد و در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ مگاوات مصرف برق نسبت به روز گذشته بیشتر است.

رجبی مشهدی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۶ هزار مگاوات مصرف برق کشور است و پیش بینی می کنیم در صورت ادامه این روند افزایشی مصرف به بیش از ۶۷ هزار مگاوات برسد که می توان گفت در این صورت رکورد سال گذشته و امسال را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی در پایان از هموطنان خواست تا در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸) با استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف و تنظیم دمای کولرهای گازی رو ۲۵ درجه و بالاتر همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند تا بتوانیم نسبت به کاهش هزار مگاوات افزایش مصرف که باعث فشار مضاعف بر شبکه برق کشور و نیروگاهها شده اقدام نماییم و برق پایدار را برای همگان تامین کنیم.