بازیافت تجهیزات روشنایی معابر باعث صرفه‌جویی ۲۵ میلیاردی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با بازیافت و بازگشت به چرخه مصرف 5 هزار و 900 مورد تجهیزات روشنایی معابر نزدیک به 25 میلیارد ریال در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی شده است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عباس حسامی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه تست لامپ و سایر اجزای تشکیل‌دهنده چراغ‌های روشنایی معابر، اظهار کرد: به‌منظور بازیافت تجهیزات روشنایی  مستعمل شده به چرخه بهره‌برداری این آزمایشگاه ایجاد شده است.

وی افزود: در نتیجه اقدامات انجام شده توسط همکاران شرکت ۴ هزار۸۶۱ رشته انواع لامپ به ارزش نزدیک به ۹ میلیارد ۹۷۰ میلیون ریال به چرخه مصرف در شبکه روشنایی معابر بازگشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: همچنین یک هزار و ۱۲۸ نوع چراغ لاک پشتی باارزش نزدیک به ۱۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وارد چرخه مصرف شده است.

وی با بیان اینکه بررسی و تست لوازم و تجهیزات فرسوده بر اساس توان لامپ‌ها تفکیک و طبقه‌بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات انجام شده برای بازیافت تجهیزات روشنایی با بازگشت ۵ هزار و ۹۰۰ مورد تجهیزات نزدیک به ۲۵ میلیارد ریال در هزینه‌های شرکت صرفه‌جویی شده است.