دکل آسیب دیده منطقه صعب العبور خط انتقال برق نیروگاه کارون بازسازی شد

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: یک دکل از خط انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه کارون ۴ به کارون ۳ که به علت شرایط جوی دچار آسیب جدی شده بود، اصلاح و رفع بحران شد.
به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، سید مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: این دکل مربوط به خط ۴۰۰ کیلوولت نیروگاه سد کارون ۴ به کارون ۳ که در منطقه صعب العبور و کوهستانی قرار دارد به علت شرایط جوی و ریزش کوه و سقوط صخره آسیب دیده بود و اگر برای اصلاح آن به موقع عمل نمی‌شد، امکان سقوط آن وجود داشت.
وی افزود: این دکل آسیب دیده با اعزام ماشین‌آلات راهسازی امور حمل و نقل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از اهواز برای ایجاد مسیر دسترسی به محل دکل و حضور گروه‌های عملیاتی و تعمیراتی ناحیه مارون، بازسازی و خطر سقوط آن رفع شد.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: چنین حوادثی در شرایط عادی که دسترسی وجود داشته باشد کمتر از یک روز رفع آسیب می‌شوند، اما دکل مذکور به دلیل صعب العبور بودن و شرایط جوی باد و باران در منطقه و شرایط سخت دسترسی، با حدود پنج روز کا رشبانه روزی مورد بازسازی قرار گرفت.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت پایداری و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.