بازدید مقامات دستگاه قضایی مرکز خراسان رضوی از امور دیسپاچینگ توزیع برق مشهد

بدنبال اعمال جدول خاموشی ها در شهر مشهد و آشنایی هرچه بیشتر مقامات دستگاه قضایی مشهد با چگونگی قطع برق در شهر، آقای درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به همراه آقای عفتی معاون قضایی و آقای شریعت یار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از امور دیسپاچینگ […]

بدنبال اعمال جدول خاموشی ها در شهر مشهد و آشنایی هرچه بیشتر مقامات دستگاه قضایی مشهد با چگونگی قطع برق در شهر، آقای درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی به همراه آقای عفتی معاون قضایی و آقای شریعت یار معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد بازدید کردند.

به گزارش دفتر روابط عمومی، در این بازدید آقای درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر ضرورت اعمال نظم در خاموشی ها و همچنین اهمیت اطلاع رسانی دقیق و شفاف به مردم تأکید کرد وی گفت: با توجه به شرایط حساس امروز جامعه انجام برنامه ریزی در مدیریت مصرف انرژی در بخش های صنایع و کشاورزی با هدف کاهش خاموشی مشترکین خانگی ضروری است.

آقای عفتی معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: اطلاع رسانی دقیق و شفاف از طریق رسانه های گروهی بویژه فضای مجازی می تواند موجب اعتمادسازی مردم شود.

در این دیدار آقای شریعت یار معاون پیشگیری از وقوع دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان نیز گفت: به حقوق عامه از سیاست های اصلی دستگاه قضایی می باشد. وی گفت :  ضمن عرض خسته نباشید به مدیرعامل و کارکنان توزیع برق مشهد که در این روزهای سخت مشغول فعالیت هستند آماده ایم اگر نواقصی وجود دارد به بررسی و رفع آن بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه پیامدها، آسیب ها و رعایت موضوع حقوق شهروندی در این شرایط باید مدنظر قرار گیرد گفت: دستگاه قضا تلاش می کند و دستور مناسب را خواهد داد، تا همه بویژه در بخش استفاده غیرمجاز رمز ارزها، مدیریت لازم را اعمال کنند در این حال باید به مشوق ها، رعایت الگوی مصرف، مدیریت مصرف و مشارکت ها توجه کرد تا شهروندان کمتر آسیب ببیند.

در این بازدید مهندس رمضانی مدیرعامل توزیع برق مشهد به ارائه گزارشی از فعالیت های و عملکرد این شرکت و اعمال خاموشی ها پرداخت و گفت: صنعت برق کشور از رشد خوبی برخوردار بوده و برق مشهد درمقایسه با سایر شرکت های توزیع کشور همواره فراتر و پیشتاز در ایده و نوآوری می باشد.

وی گفت: از طریق امور دیسپاچینگ  برق مشهد، ۱۵۰۰ نقطه اتوماسیون در شهر مشهد قابل کنترل است و می توان برق را بدون اعزام نیرو، قطع یا وصل کرد. از سوی دیگر از طریق کنتورهای هوشمند نیز هر لحظه می توان وضعیت مصرف مشترکین را رصد کرد و طی یک هفته اخیر برق ۱۸۴ مشترک پرمصرف که مربوط به ادارات دولتی و بانک ها بوده اند قطع شده است. وی گفت: با همکاری و مشارکت بخش صنایع و کشاورزی سعی می کنیم خاموشی مشترکین خانگی به حداقل برسد در این حال برق مراکز حساس اعم از بیمارستان ها و مراکز درمانی به هیچ وجه قطع نخواهد شد.