با هماهنگی شرکت برق منطقه ای سمنان انجام گرفت :

بازدید معاون وزیر نیرو از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سمنان

معاون وزیرنیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به اتفاق تعدادی از معاونین و مدیران ارشد آن سازمان از نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی پویا انرژی در سمنان بازدید نمود.

در این بازدید که مهندس محمد هادی سالار معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای سمنان  و تعدادی از کارشناسان این معاونت حضور داشتند، دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به همراه معاونین و مدیران این سازمان، با حضور در نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پویا انرژی سمنان از این نیروگاه بازدید و در جریان ساخت و راه اندازی آن قرار گرفتند و مهندس شفیعی، عضو هیأت مدیره شرکت پویا انرژی به تشریح مسائل در خصوص نحوه تهیه تجهیزات نیروگاه ، نصب و راه اندازی آن پرداخت .

گفتنی است نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی پویا انرژی در حاشیه شهر سمنان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار قراردارد و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۹ آغاز و با هزینه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته و در بهمن ماه ۱۴۰۱ مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته است .

از ویژگی های این نیروگاه ، نصب پنل های خورشیدی نوع Bifacial (دوطرفه) می باشد بطوریکه می تواند میزان تولید نیروگاه را تا ۲۵درصد افزایش دهد.