بازدید مدیر عامل و هیئت مدیره پالایشگاه آبادان از تصفیه خانه فاضلاب شادگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: عزم و توجه دولت سیزدهم برای خوزستان و پروژه ها در بخش های آبرسانی به روستاها، فاضلاب اهواز و پروژه های فاضلاب شهرها و افتتاح تصفیه خانه های فاینانس قوی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمد رضا کرمی نژاد در بازدید مدیر عامل وهیئت مدیره پالایشگاه آبادان از تصفیه خانه فاضلاب شادگان اظهار داشت: امروز مدیر عامل و هیئت مدیره پالایشگاه آبادان در بازدید میدانی از تصفیه خانه فاضلاب شادگان با هدف مشاهده از بروزترین تصفیه خانه های فاضلاب کشور و استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب برای پالایشگاه آبادان از نزدیک از وضعیت فعلی این تصفیه خانه بازدید شد.      

وی افزود: پالایشگاه ابادان مقرر شده طی یک تفاهم نامه پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب آبادان که جزو پروژه های فاینانس خارجی در خوزستان است را بعد از بهره برداری برای استفاده انتقال دهد و این گام مهمی در استفاده از پساب تصفیه خانه های فاضلاب در خوزستان و استفاده زیست محیطی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: عزم  و توجه دولت سیزدهم برای خوزستان و پروژه ها در بخش های آبرسانی به روستاها، فاضلاب اهواز و پروژه های فاضلاب شهرها و افتتاح تصفیه خانه های فاینانس قوی است و حجم عظیمی از پروژه های کشور درحال حاضردر خوزستان در حال اجرا می باشد.

کرمی نژاد تصریح کرد: قراراست  پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب آبادان برای استفاده پالایشگاه آبادان به این شرکت انتقال داده شود و مجموعه آب و فاضلاب کشور و آبفا خوزستان استفاده از پساب تصفیه خانه ها را برای شرکت های مورد نیاز در دستور کار قرار داده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب شادگان به صنایع گفت: پساب تصفیه خانه فاضلاب شادگان که سال گذشته  با حضور وزیر کشور وارد مدار بهره برداری شد، نیز امسال با اجرای تفاهم نامه‌ای به فولاد شادگان واگذار شده است.

کرمی نژاد در ادامه افزود: تصفیه خانه فاضلاب شادگان در هدف گذاری نخست با حضور وزیر کشور وارد مدار شد و اولویت‌های بعدی تصفیه خانه های فاضلاب آبادان، خرمشهر و ماهشهر در حال اجرا هستند که با هم افزایی شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) و تامین بخشی از اعتبارات امکان تسریع و تسهیل در روند ساخت و تکمیلی این پروژه تا پایان سال اجرایی می شود.

کرمی بیان کرد: عملیات تکمیل احداث پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و ماهشهر که از سال ۹۷ با پیشرفت ۷۱  درصدی متوقف شده بود آغاز شده که در بهمن ماه سال گذشته تصفیه خانه شادگان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب اشاره کرد و گفت: ظرفیت این تصفیه خانه‌ها در فاز اول ۲۲۹ هزار مترمکعب در شبانه روز است که با اجرای فاز دوم این ظرفیت به ۳۰۰ هزار مترکعب در شبانه روز افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت  تصفیه خانه فاضلاب آبادان  گفت: این تصفیه خانه هم اکنون به ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.