بازدید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از طرح شبکه فاضلاب شهر زابل

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب شهر زابل بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند عملیات اجرایی این طرح قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزات نیرو (پاون)، “علیرضا قاسمی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در این بازدید به تشریح این طرح پرداخت و گفت: شبکه فاضلاب زابل به عنوان نخستین طرح ملی و اولویت‌دار شرکت در دهه ۷۰ با توجه به نیاز شهر و معضلاتی که در آن زمان به ویژه در مواقع بارندگی به وجود می‌آمد، وارد فاز اجرا شد.

وی ریزشی بودن خاک، بالابودن تراز آب زیرزمینی، اهمیت ایجاد بستر مناسب برای بازچرخانی و استفاده از پساب را از مهم‌ترین دلایل اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب زابل عنوان کرد.
به گفته قاسمی، این طرح به منظور توسعه و اصلاح شبکه قدیمی فاضلاب و مشکلاتی که بابت بهره‌برداری ایجاد کرده، بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت آبفای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبارات طرح‌های عمرانی برای تکمیل طرح کافی نیست، از برنامه‌ریزی برای اتمام این طرح از سایر منابع و ظرفیت‌ها خبر داد.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تهاتر نفت، ماده ۵۶ و استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت استفاده از پساب در بخش کشاورزی و چوب‌های صنعتی از جمله برنامه‌هایی است که در صورت عملیاتی شدن می‌تواند به تسریع و تکمیل طرح در اسرع وقت کمک کند.
قاسمی اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز ماده ۲۳ اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب زابل از سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور اخذ و از محل اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ و منابع داخلی شرکت، بر اساس اولویت نقاط آسیب‌دیده سه کیلومتر از نقاط مربوطه اصلاح و بازسازی شد و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
همچنین در ادامه مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور به همراه رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس با هدف آگاهی از آخرین وضعیت منابع‌آبی سیستان، از محل برداشت آب طرح آب‌رسانی به شهرهای این منطقه واقع در چاه‌نیمه شماره ۳ و تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای سیستان بازدید خواهند کرد.