بازدید رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از پروژه های آبرسانی به ۵۰۰ روستای محروم استان

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به همراه محمد خانی مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی از پروژه های آبرسانی به ۵۰۰ روستا و فاز ۲ پروژه تصفیه خانه آب در حال احداث ستارخان شهرستان ورزقان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفای آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: ۱۲۱ روستا در شهرستان های هشترود، کلیبر، خداآفرین و ورزقان طبق تفاهم نامه آبرسانی خواهند شد.

مهندس خانی افزود: مجموع اعتبارات این طرح ۲۵۰ میلیارد تومان بوده ولی با رایزنی‌هایی که از طرف استاندار محترم و وزیر محترم نیرو انجام شده است تعداد روستاهای محروم تا ۵۰۰ روستا افزایش داده شده که با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی که برا آن در نظر گرفته شده در حال پیگیری است.
وی در خصوص پروژه تصفیه خانه مجتمع آبرسانی ستارخان شهرستان ورزقان اظهار کرد: با مجموع ظرفیت این تصفیه‌خانه ۱۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد بود و آب سد حاجیلر که به معدن مس سونگون می رسد به این مجتمع آبرسانی منتقل و پس از تصفیه، آب ۶۴ روستا و شهر ورزقان را تامین خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان ادامه داد: این پروژه شامل بخش های مختلفی اعم از ۱۸۰ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۲۸ مخزن و خود تصفیه خانه تشکیل شده و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این بازدید با اشاره به طرح جهاد آبرسانی گفت: در حوزه های مختلفی که در استان آذربایجان شرقی به ما ماموریت داده شده با تعامل و هم افزایی سازنده‌ای که با ادارت و دستگاه های اجرایی داریم پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در همه عرصه ها خوب است.
سردار زهرایی افزود: تعداد قابل توجهی از روستاهای کشور فاقد آب شرب مناسب هستند که جهاد آبرسانی به عنوان یک اتفاق خوب و کار مشترک میان قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام سازمان بسیج سازندگی و شرکت آب و فاضلاب موجب اثری ماندگار در انقلاب اسلامی خواهد شد.
وی ادامه داد: این کار مشترک در بازه زمانی مشخص  و با اعتباری از پیش تعیین شده در حال انجام است.
رئیس سازمان جهاد سازندگی کشور در پایان تاکید کرد: این پروژه در منطقه ای مرتفع، صعب العبور با زمینی سنگی انجام می شود که اقلیم منطقه اجازه کار در فصل سرما را نمی‌دهد بنابراین با حداکثر تلاش ممکن سعی خواهیم کرد در کمترین زمان تمام پروژه ها را به اتمام برسانیم.