بازدید استاندار سمنان از مراکز دیسپاچینگ و پایش کنتورهای هوشمند در شرکت توزیع برق استان

مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع برق استان در این برنامه، وضعیت جغرافیایی شبکه استان را تشریح نمود و گفت: در برنامه خاموشی های احتمالی ناشی از مدیریت بار اضطراری، موارد لازم از جمله چرخشی بودن مناطق، تعیین نقاط حساس، استثنا شدن فیدرهایی که چاه های آب شرب را تغذیه می نمایند و تمهیدات لازم برای مراکز درمانی و امکان مانور آنها درنظر گرفته می شود.

مصطفی کرمی به سامانه های اطلاع رسانی این شرکت اشاره کرد و افزود: اپلیکیشن برق من و ارسال نوتیفیکیشن، ارسال پیامک به مشترکان دیماندی، وب سایت شرکت و ظرفیت فضای مجازی، از جمله مواردی است که در زمان خاموشی های برنامه ریزی شده اطلاع رسانی از طریق این سیستم ها انجام می شود.

در ادامه برنامه بازدید استاندار سمنان از مرکز پایش کنتورهای فهام، معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان با بیان قابلیت کنتورهای هوشمند در رصد لحظه ای مصرف مشترکین دیماندی بیان کرد: امکان قطع مشترک پرمصرف از راه دور و با استفاده از تابلوهای هوشمند امکان پذیر است.

محمدرضا لشکری یادآور شد: عملیات نصب کنتورهای هوشمند برای تعدادی از چاه های آب کشاورزی استان به اجرا درآمده و کنترل و مدیریت از راه دور این اشتراک ها انجام می شود.

وی همچنین نمودار مصرفی انرژی دستگاه های اجرایی و تاثیر تقلیل ساعت کاری ادارات بر کاهش مصرف انرژی در تابستان امسال و قابلیت های سامانه ۱۵۲۱ در انجام خدمات فروش و پس از فروش مربوط به مشترکان برق به صورت غیرحضوری را تشریح کرد.