پایداری شبکه برق با مدیریت مصرف

بار سرمایشی استان مرکزی ۳۴۵مگاوات است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: بارسرمایشی استان مرکزی ۳۴۵مگاوات است و پایداری شبکه برق با همراهی مردم در مدیریت مصرف برق محقق می شود.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: بار سرمایشی استان مرکزی ۳۴۵مگاوات است و پایداری شبکه برق با همراهی مردم در مدیریت مصرف برق محقق می شود.

محمود محمودی در جلسه شورای اداری ،بیان کرد: میزان مصرف در زمان پیک در بخش کشاورزی ۲۵۰ مگاوات، در بخش صنعتی ۴۳۰ مگاوات، خانگی ۲۲۸ مگاوات، عمومی و ادرای ۵۸ مگاوات، سایر مصارف و تجاری ۸۰ مگاوات، سرمایش ۳۴۵ مگاوات و در کل ۱۴۰۰ مگاوات است.

محمودی با بیان اینکه دولت سیزدهم مدیریت مصرف برق را از دستگاه های زیرمجموعه اش آغاز کرده است،افزود: اگر ادارات و سازمان‌های اخطار گرفته ، الگوی مصرف برق را رعایت نکنند، در مرحله نخست برق آن‌ها قطع و در صورت تکرار، علاوه بر اعلام اسامی به مراجع ذیصلاح در مرحله بعد اسامی این نهاد ها از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

محمودی با اشاره به فعالیت مستمر و جدی گروه‌های نظارت برق ادارات گفت: ادارات باید در ساعت‌های اداری ۴۰درصد و در ساعات غیر اداری ۷۰درصد نسبت به سال گذشته در مصرف برق صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی، تغییر ساعت کار ادارات و رعایت الگوی صحیح مصرف را برای گذر از تابستان امسال تأثیر گذار دانست و ادامه داد: لازم است ادارات ،بخش تجاری و خانگی با استفاده بهینه از روش‌های جایگزین،تنظیم دمای کولرهای گازی روی دمای ۲۴درجه استفاده از دور کند کولرهای آبی ، در ساعات اوج بار را جدی بگیرند.

محمودی تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه و کنترل پذیر کردن مشترکین از راه دور، پرمصرف‌ها محدود می‌شوند که این کار به پایداری شبکه و قطع نشدن برق سایرین به ویژه مشترکین خانگی و صنایع کمک می‌کند.