اولین مهرواره لب خشک آب با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

به همت شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آیین اختتامیه اولین مهرواره لب خشک آب با معرفی نفرات برتر برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، “سعید سروری” مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به برگزاری […]

به همت شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آیین اختتامیه اولین مهرواره لب خشک آب با معرفی نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، “سعید سروری” مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به برگزاری مهرواره لب خشک آب برای اولین بار در استان و کشور گفت: این مهرواره در دو بخش ادبی و هنری(عکاسی) با موضوع محوری کمبود آب و تشنگی زمین برگزار شده است.

وی به اهداف برگزاری این مهرواره اشاره کرد و افزود: توجه جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان به موضوع بحران آب در استان از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این برنامه بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا با فرهنگ سازی، اهمیت و استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در مصرف آب را نهادینه کنیم، ادامه داد: باید توجه بیشتری به مباحث الگوی مصرف بهینه آب داشته باشیم و همه آحاد جامعه هم باید در این زمینه مشارکت کنند تا بتوانیم مشکل کمبود آب را حل کنیم.

سروری با بیان اینکه نیاز روزانه ما به آب روبه رشد است، گفت: منابع آبی ما محدود است و باید با مصرف بهینه و صرفه جویی کردن این نیاز رو به رشد را مرتفع کرد.

در دو بخش ادبی و هنری

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درست مصرف کردن به معنی کم مصرف کردن آب نیست، افزود: در بخش هنری (عکاسی) در بررسی اولیه ۲۳۰ اثر به دبیرخانه مهرواره ارسال شده که ۶۰ نفر به مرحله دوم راه یافتند و از این تعداد در نهایت ۱۲ نفر برگزیده و یک نفر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

سروری ادامه داد: در بخش ادبی نیز در بررسی اولیه ۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۲۴ نفر به مرحله بعد راه یافته و در نهایت نیز ۱۱ اثر برگزیده شدند و ۳ نفر هم شایسته تقدیر معرفی شدند.

“طاهره حمیدی” مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم در این جلسه با قدردانی از برگزاری مهرواره لب خشک آب در استان و تأثیر مثبت آن بر کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر کشف و پرورش استعدادهای بچه ها در اینگونه برنامه ها هم مشارکت می کند.

وی افزود: این مهرواره در دو بخش عکاسی و قطعه ادبی ویژه گروه سنی ۹ تا ۲۱ سال برگزار شده است.

کودکان و نوجوانان سفیران آب در خانواده ها

وی ادامه داد: در این برنامه موضوعات کمبود آب، تشنگی زمین، آب، زندگی آرامش، اگر آب نباشد زندگی چگونه می شود، چگونه آب را مصرف کنیم تا زندگی ادامه پیدا کند، صرفه جویی آب در قاب عکس و… خشکسالی به کودکان و نوجوانان گوشزد می شود.

حمیدی با بیان اینکه بچه ها می توانند سفیران آب باشند و مباحث مصرف بهینه آب را در بین خانواده ها ترویج کنند، ادامه داد: این مهرواره در راستای شعار کانون که آینده را باید ساخت اجرایی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری جلسات کارشناسی در سنوات آتی برنامه جامع تر و پربارتری برگزار شود.

وی هم چنین از آمادگی این مجموعه برای برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه آب برای کودکان و نوجوانان با حضور کارشناسان شرکت آب منطقه ای خبر داد.

در این مراسم از کتاب مهرواره لب خشک آب که آثار برگزیدگان در آن به چاپ رسیده بود هم رونمایی شد.