اولین محموله دستگاههای آب‌شیرین‌کن برای تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان وارد شد

ورود اولین محموله تجهیزات آب‌شیرین‌کن برای تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان

به گزارش برقاب،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: اولین محموله دستگاههای آب‌شیرین‌کن طرح تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان از مرزهای غربی کشور وارد و اکنون در محل کارگاه استان مستقر شده است.

به گزارش … “علیرضا قاسمی”، در این باره بیان کرد: طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان از سه راهی دشتک که با برداشت آب از منابع آب زیرزمینی هامون هیرمند ، حرمک ، شیله و لواریاب از ابتدای آذر ماه سال گذشته در دستور کار شرکت آب و فاضلاب به صورت مطالعه و اجرا همزمان آغاز شد هم اکنون با ورود اولین محموله از تجهیزات شیرین سازی آب در مرحله نهایی قرار دارد.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص آب در منطقه از لحاظ کیفیت برای ارائه خدمات مطلوب به مردم شریف سیستان و زاهدان، شیرین‌سازی با نصب دستگاههای آب شرین‌کن به طرح اضطراری اضافه شد که در این راستا بخش اعظمی از سازه‌های اجرایی طرح احداث و نصب شد و طی چند روز گذشته بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای شیرین سازی از مرزهای غربی کشور وارد و هم اکنون به کارگاه و کارخانه آب شیرین کن رسیده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ادامه داد، پیش بینی میشود سایر تجهیزات نیز به مرور حمل و برای نصب و راه‌اندازی در محل آب شیرین کن استقرار یابد.

قاسمی اضافه کرد: این آب‌شیرین‌کن در سه فاز اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت نهایی آن ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد شد