تابلوی چلنیوم و سه نوع تلفیق متریالی در آن

نصب تابلو برای معرفی و رونق گرفتن هر کسب و کاری مانند مغازها، فروشگاه ها و واحدهای صنفی یا هر واحدی  که جنبه تجاری داشته باشد واجب است و برای اینکه تابلوی نصب شده مفید واقع شود باید در آن از متریال و طراحی استفاده شده باشد که هر بیننده ای را به خود جذب […]

نصب تابلو برای معرفی و رونق گرفتن هر کسب و کاری مانند مغازها، فروشگاه ها و واحدهای صنفی یا هر واحدی  که جنبه تجاری داشته باشد واجب است و برای اینکه تابلوی نصب شده مفید واقع شود باید در آن از متریال و طراحی استفاده شده باشد که هر بیننده ای را به خود جذب نماید. امروزه یکی از مناسب‌ ترین و بهترین انتخاب ها برای این کار تابلوی چلنیوم می باشد. تابلوهای چلنیوم یکی از انواع مدرن تابلوهای تبلیغاتی محسوب می شوند که بسیاری از افراد برای تبلیغ کسب و کارشان از آن بهره برده اند. در واقع واژه چلنیوم تلفیقی است از دو واژه آلومینیوم و چنل و جنس آن ترکیبی است از آلومینیوم و تابلو استیل. مردم بیشتر طرفدار رنگ های مشکی، طلایی و نقره ای این تابلو مدل از تابلو های تبلیغاتی هستند.

در ادامه این مقاله به انواع تلفیقی تابلوهای چلنیوم و متریال به کار رفته در آن میپردازیم.با ما در ادامه همراه باشید.

 

تلفیق در تابلو سازی:

 

 تلفیق در تابلو سازی عبارت است از استفاده کردن و به کارگیری چند مدل متریال در ساخت و تولید یک تابلو تبلیغاتی که فقط شامل استفاده از متریال های به روز نمی شود، بلکه گاهی اوقات این تلفیق می تواند ترکیبی از روش ها و متریال های قدیمی با متریال ها و روش‌های جدیدی باشد که خود باعث ایجاد نوآوری هایی در صنعت تابلو سازی می شود و یک حس نوستالژی و  همچنین مدرن را به بیننده تابلو تبلیغاتی القا می‌نماید.

برای درک بهتر تلفیق در تابلوسازی مثالی را بیان میکنیم: نصب حروف های چلنیوم برجسته بر روی زمینه کامپوزیت و موارد مشابه را می توان یک تابلو تبلیغاتی تلفیقی دانست.به علاوه ی صدها نمونه دیگر که هر روزه از کنار آن ها در خیابان گذر می کنیم.

 

سه نوع تلفیق متریالی در تولید تابلو چلنیوم:

 

در حرفه ی تابلوسازی با به کار گرفتن و تلفیق انواع مدل ها و متریال ها همواره تابلو های متنوعی را در حوزه تبلیغاتی می شود ساخت که می‌توان این تنوع را هر روزه در تابلوهایی که در جای جای شهر و محله مان نصب شده اند مشاهده کنیم. تابلو چلنیوم نیز یکی از انواع تابلوهای حروف برجسته تبلیغاتی محسوب می‌شود که در ساخت آن می توان انواع ترکیب و تلفیق متریالی را مشاهده نمود که هر کدام از این متریال ها در انواع مختلفی وجود دارند و خود این امر عاملی اساسی در ساخت تابلو های چلنیوم تلفیقی به حساب می‌آید. از انواع متریال تلفیقی تابلو‌چلنیوم می‌توان به لبه آلومینیومی چلنیوم، اس ام دی و پلکسی گلاس اشاره نمود. در ادامه به انواع تابلو چلنیوم تلفیقی ساخته شده از متریال های نامبرده در بالا می پردازیم.

تلفیق متریالی در تابلوی چلنیوم1

تابلو چلنیوم تلفیقی پلکسی دوبل:

 

یکی از انواع تابلو هایی که میتوان در آن  بسیارخلاق بود و طرح های مختلف را به کار گرفت، تابلو چلنیوم تلفیقی پلکسی دوبل می باشد این نوع تابلو ها همانند تابلو فلکسی پرطرفدار است و جذابیت زیادی دارد و در بسیاری از پروژه ها بکارگیری می شود. در تابلوهای چلنیومی ساختن حروف به ساده ترین حالت ممکن اجرا می شود که برای لبه های این حروف ها از جنس چلنیوم و روی کار را از جنس پلکسی استفاده می‌نمایند.

در هنگام ساختن تابلو پلکسی دوبل حروف و کلمات بر روی دو ورقه پلکسی دوبل به صورت مجزا و با رنگ های متفاوت برش می خورند. همچنین قطر قلم در این تابلو ها یکی بزرگتر و یکی کوچکتر می‌باشد که می‌شود دو قلم را بر روی هم چسباند.

نکته مهمی که در این مدل از تابلوها وجود دارد این است که شدت نور به علت ضخامت بر روی حروف تاثیرگذار است و راه کار موجود برای خنثی نمودن آن این است که ورقه زیرین قسمت اشتراکی ورق را خالی نماییم. با این کار به زیباتر شدن هرچه تمام تر و جلوه گری هرچه بیشتر حروف کمک شایانی نموده ایم.

از مهمترین کاربردهای تابلوهای تلفیقی چلنیوم پلکسی دوبل می توان به ساخت انواع لوگو برای کسب و کارها اشاره کرد.با این روش می توان زیبا ترین و متنوع ترین طرح ها را به صورت یکپارچه در ساخت لوگو طراحی و پیاده نماییم.

از مهم ترین ویژگی هایی که این نوع از تابلوهای چلنیوم دارند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قابل استفاده و اجرا بر روی انواع سطوح مانند سطوح کامپوزیتی، سنگی،چوبی، پی وی سی و غیره.
  • به علت داشتن حاشیه نورانی در اطراف حروف به کار رفته چه در شب و چه در روز قابل مشاهده هستند و جلوگری می‌کنند.
  • نداشتن محدودیت در انتخاب رنگ.
  • قابل سفارش با تلفیق چندین پلکسی گلاس و رنگ و طرح دلخواه با توجه به سلیقه مشتری.

 

لازم به ذکر است که در صورت ساخت تابلوی چلنیوم به همراه پلکسی دوبل با توجه به این‌که پلکسی در دو رنگ متفاوت به کار برده می شود تاثیر بسزایی در قیمت دارد.

تلفیق متریالی در تابلوی چلنیوم1

تابلو چلنیوم تلفیقی نوراندریک:

 

پس از ساخت تابلوهای چلنیومی می توان با خلاقیت آنها را به تابلوهای چلنیومی نوراندیک ارتقا داد. یعنی پس از ساخت حروف اقدام به نورپردازی در قسمت پشت حروف می نماییم به این ترتیب، پس از نصب بر روی سطح مورد نظر علاوه بر دیده شدن نور در حروف تابلو شاهد نورپردازی و منتشر شدن نور بر زمینه تابلو نیز هستیم. در ساخت این گونه تابلوهای دوراندیک یا به قولی دیگر نورمخفی، یک فضای محدود یک سانتی بین حروف برجسته و زمینه تابلو ایجاد می‌شود که در این فضا با استفاده از لامپ های اس ام دی به نورپردازی می پردازند و پس از نصب حروف و روشن شدن لامپ های اس ام دی بر روی تابلو شاهد جلوه ای بسیار شیک ، مدرن و کلاسیک در تابلوی تبلیغاتی خواهیم بود.

روش ساخت این گونه تابلوها را معمولا به دو دسته تقسیم می نمایند:

  • دسته اول روش سنتی است که سازنده به لبه‌های تابلو با دست خود فرم و حالت می دهد و به طور کلی مراحل کار( به جز پاره‌ای از مراحل) با دست انجام می‌شود.
  • دسته دوم روش ساخت با کمک دستگاه های اتوماتیک خم کننده و حالت دهنده است.

البته گفتنی است همه برش ها در تابلو چلنیوم نوراندیک و همچنین خط ها با استفاده از دستگاه انجام می‌شود.

از تابلوی چلنیوم نوراندیک امروز به منظور تبلیغات در مکان‌هایی مانند شرکت‌ها، سر در پاساژها و مراکز خرید، ارگان‌ها و… استفاده می‌شود و در سایزهای ۷ و ۹ و ۱۱  در رنگ‌های نقره‌ای، میرور، مشکی، سبز، آبی، قرمز و سفید در بازار موجود است.

مزایا استفاده از تابلو نوراندیک چلنیوم:

  • داشتن نوار اسفنجی گردگیر
  • طول عمر بالا
  • مقاومت و دوام بالا در برابر عوامل محیطی
  • دارای روکش محافظ نایلونی در زمان ساخت برای جلوگیری از هرگونه خط افتادگی

 

سخن آخر:

 

با توجه به تعاریفی که از انواع تلفیقی تابلوهای چلنیوم در بالا شد شما همراهان گرامی می توانید برای بهتر و بیشتر دیده شدن کسب و کارتان و بر حسب شغلی که دارید نوع مناسب تابلوهای تبلیغاتی چلنیوم تلفیقی را با طرح و رنگ دلخواه سفارش دهید و به جذب مشتری و رونق کسب و کارتان کمک قابل توجهی نمایید.