حجت‌الاسلام مهاجری:

انقلاب نیاز به پویایی دارد

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دبیر شورای فرهنگی دینی وزارت نیرو با بیان اینکه انقلاب نیاز به پویایی دارد، گفت: انحراف از مبانی انقلاب را همواره باید مراقبت کرد که دچار لغزش نشویم.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حجت الاسلام محمودرضا مهاجری در نشست انجمن‌های اسلامی صنعت آب و برق کشور که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: هرچه از انقلاب اسلامی می‌گذرد شبهات بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب نیاز به پویایی دارد، افزود: انحراف از مبانی انقلاب را همواره باید مراقبت کرد که دچار لغزش نشویم.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی و دبیر شورای فرهنگی دینی وزارت نیرو با بیان اینکه چشم و چراغ ما نیروهای ارزشی هستند، گفت: در حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی باید همپای آنها حرکت کنیم.

وی ابراز داشت: ترویج اسلام ناب محمدی اختصاص به قشر خاص ندارد و بحث ارشاد و هدایت است اما در امر به معروف بدحجابی یکی از مصادیق است.

مهاجری با بیان اینکه بزرگ‌ترین معروف حکومت اسلامی و بزرگ‌ترین منکر، تضعیف این نظام است، عنوان کرد: جهاد تبیین به معنای جهاد فرصت و تبلیغ زحمات است چراکه دشمن تبلیغ می‌کند که کارآمد نیستیم و لازمه مقابله با آن امیدآفرینی و کارآفرینی و کادرسازی بوده و وجود تشکل بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند «کار باید تشکیلاتی باشد»، گفت: تشکیلات یکی از فرایض گروه مردمی است و هیچ کاری در دنیا بدون تشکیلات پیش نمی‌رود و بدون ساماندهی و تشکیلات، مدیریت امکان ندارد.

دبیر شورای فرهنگی دینی وزارت نیرو ابراز داشت: کار بدون تشکیلات پیش نمی‌رود و تشکیلات یک وسیله برای رسیدن به آرمان‌ها و اهداف است.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی نماد یک کار تشکیلاتی است، گفت: هرکاری از مجموعه انسانی، ممکن است آفاتی داشته باشد که باید توجه کنیم؛ و اولین آفت یک مجموعه انقلابی حزب‌گرایی است.

مهاجری ادامه داد: از دیگر نکاتی که باید توجه کرد امر به معروف، اخلاق و حفظ آبرو است و باید رعایت اخلاق را کنیم و برای انقلاب اسلامی و انجمن‌ها رعایت اخلاق را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه انجمن و تشکیلات هدف نیستند بلکه هدف، ترویج و نشر اهداف انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: هدف اصلی را فراموش نکنیم چراکه گاهی اوقات اهداف فردی و حواشی باعث می‌شوند که از هدف اصلی که تقویت نظام و رهبری و جمهوری اسلامی است عقب بیفتیم.

مشاور وزیر نیرو در امور فرهنگی با اشاره به اینکه نباید دچار روزمرگی شویم، افزود: باید تفکر قبل از عمل داشته باشیم که اگر عمل نکنیم دچار سطحی‌نگری خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید با حکمت برخورد کنیم و آن شامل؛ حکمت، موعظه و جدل است، گفت: اگر طالبان، وهابیت و داعش به این روز افتادند به این خاطر است که عقل‌گرایی را کنار گذاشتند؛ عقل‌گرایی را باید در موارد دینی تبیین کنیم.

مهاجری گفت: باید جوان‌گرایی کنیم و در همه امورات که کار می‌کنیم به جوانان بها دهیم و سطح را به فضای جوانان وزارت نیرو ببریم.

*انجمن اسلامی راه آبادانی دنیا را در خود دارد

علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد شهید «محمدکاظم یوسف صنعتی»، به بیان خصوصیات شخصیتی این شهید پرداخت و اظهار کرد: نوع نگاه وقتی درست است زندگی هم درست می‌شود.

وی با بیان اینکه راه انجمن اسلامی راه قدرت و دنیا نیست بلکه آبادانی دنیا را در خود دارد و برای ساخته شدن انسان‌ها مدنظر است، افزود: این موضع باید همه را فرا بگیرد مگر می‌شود کسی در نظام اسلامی در عناد با کارکنان قرار بگیرد.

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه با شاخص‌های انجمن اسلامی می‌توان به انسان ایده آل اسلام که خواسته است، رسید، گفت: باید بدانیم با شاخص‌های انجمن اسلامی زیاد فاصله داریم.

وی ابراز داشت: وظیفه ما در انجمن اسلامی این است که کار مردم را راه بیندازیم و باید در این زمینه تلاش خود را مضاعف کنیم؛ باید در این انجمن خود را تربیت کنیم و اثرش را ببینیم.

آقامحمدی گفت: امروز با تهاجم بزرگ غرب روبرو هستیم و باید تلاش کنیم که جامعه به انحراف کشیده نشود.

*فعالیت ۳۰ هزار ایثارگر در بدنه صنعت آب و برق

محمدیعقوب مرادی مشاور وزیر در امور ایثارگران و رئیس بازسازی عتبات در وزارت نیرو نیز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین و گام دوم را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید قدر نظام را بیشتر بدانیم، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند شبیخون فرهنگی، جوانان ما را هدف قرار داده است.

مشاور وزیر در امور ایثارگران و رئیس بازسازی عتبات در وزارت نیرو گفت: در رژیم طاغوت که به ادعای خودش حوزه‌های تمدن را از پاشنه در می‌آورد ۷ هزار کیلووات برق تولید می‌شد اما اکنون ما ۸۰ هزار کیلووات برق تولید می‌کنیم و خدا را شاکر هستیم که مستشاری از کشورهای غربی نداریم.

وی عنوان کرد: امید است همه ما احیاگر مباحث مهم ترویج فرهنگ خدمت و مبانی دینی باشیم و بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.

مرادی بیان کرد: در طول دفاع مقدس و انقلاب یکی از دستگاه‌های اثرگذار وزارت نیرو بوده است و در حال حاضر بالغ بر ۳۰ هزار ایثارگر در بدنه صنعت آب و برق فعالیت می‌کنند و فرزندان ایثارگر در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: در بحث اربعین، امسال برنامه‌ریزی برای ۶ میلیون زائر فراهم شده است که یکی از موضوعات اساسی صنعت آب و برق است که بسترسازی لازم فراهم شده است و مشکلی نداریم.

مشاور وزیر در امور ایثارگران و رئیس بازسازی عتبات در وزارت نیرو با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف انرژی ابراز داشت: باید در ترویج مصرف بهینه آب و برق تلاش کنیم تا از پیک امسال هم عبور کنیم.

*تحقق شعار سال به عنوان برنامه‌ای مهم مدنظر انجمن‌های اسلامی باشد

علی سهرابی‌بیدار مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا، اظهار داشت: انجمن اسلامی صنعت آب و برق از انجمن‌های ریشه‌دار است که سابقه این تشکل به قبل از انقلاب برمی‌گردد و هنوز هم مستدام و پابرجا است.

وی با بیان اینکه آغاز اولین گردهمایی انجمن اسلامی صنعت آب و برق بعد از کرونا از گلزار شهدا و از مزار شهید همدانی و زیارت شهید شاخص سال صنعت آب و برق شهید «محمدکاظم یوسف صنعتی» انجام شد، افزود: پایه تشکیل انجمن‌های اسلامی امربه معروف و نهی از منکر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با اشاره به اینکه پایه اصلی بر محور توجه به معروف‌ها بوده که جزء مبانی حرکتی است، گفت: انجمن اسلامی صنعت آب و برق تجارب گران سنگی را در دوران تثبیت نظام در اوایل انقلاب و همچنین دفاع مقدس در استحکام بخشی و پایداربخشی خدمات‌رسانی به مردم به خصوص در موضوع صنعت آب و برق دارد.

وی با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی صنعت آب و برق اقدامات خود را بر محور برنامه‌ها انجام داده است، افزود: امروز تکلیف اساسی این است که مهم‌ترین معروف‌ها را در برنامه این انجمن‌ها قرار داده و بنا بر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه اقتصاد و اشتغال، همه ما کوشش کنیم و امسال که موضوع اشتغال‌آفرینی و دانش بنیان بودن موضوع اقتصاد و تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب است، تحقق آن نه به عنوان یک شعار، بلکه به عنوان برنامه‌ای مهم مدنظر همه ما به ویژه مجموعه‌های انجمن اسلامی باشد.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه این روزها مهم‌ترین موضوع صنعت آب و برق تامین آب و برق مردم است، گفت: موضوع شرکت‌های توزیع برق و تولید، تامین برق و عبور از پیک سال ۱۴۰۱ است که جزء اولویت‌های بسیار مهم است که با تاکیدات وزیر نیرو و برنامه‌ریزی‌های انجام شده با برنامه‌های افزایش تولید، مدیریت مصرف سمت تقاضا و ابلاغ مصوبه هیأت وزیران اجرایی  و مدیریت بار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین برق پایدار تکلیف همه ما است، افزود: شرکت توزیع برق استان همدان افتخار خدمت رسانی به حدود ۸۰۰ هزار مشترک برق را دارد و پیک مصرف استان حدود ۹۰۰ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان گفت: این ارائه خدمت با ۲۰ هزار کیلومتر شبکه برق‌رسانی و ۱۹ هزار پست برق در حال انجام است.

وی بیان کرد: در راستای برق مطمئن و پایدار در استان، برنامه تحول استراتژیک در موضوع اقدامات شرکت در دست اجرا بوده و در بحث هوشمندسازی نیز  همزمان با روز صنعت برق در اردیبهشت ماه امسال موفق به افتتاح مرکز مدیریت هوشمند شبکه برق استان شدیم که این اقدام در مدیریت عبور از پیک بار ۱۴۰۱ به ما کمک کرده و اقدامات اساسی انجام شده است.

سهرابی‌بیدار عنوان کرد: هوشمندسازی و قرائت و کنترل مصرف مشترکین برنامه‌ای است که در دست شرکت‌های توزیع برق است؛ ما هم در استان همین برنامه را پیگیری می‌کنیم و در حال حاضر تمام مشترکین سنگین ما با کنتور فهام و از راه دور قرائت می‌شوند و از طریق ارسال پیامک قبوض آنها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه هم در موضوع مشترکین عادی با برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی شرکت توانیر در دستور کار بوده و در حال پیگیری و تکمیل است، گفت: موضوع الکترونیکی کردن ارائه خدمات با استفاده از اپلیکیشن «برق من» از دیگر برنامه‌های اجرایی است که ضریب نفوذ خوبی در استان بین مشترکین داریم.

انتهای پیام/