انعقاد قرارداد با قرارگاه امام حسن (ع) برای آبرسانی به ۱۲۸۱ روستای خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از انعقاد قراردادی‌ با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با اعتبار ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۸۱ روستای استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از انعقاد قراردادی‌ با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با اعتبار ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۸۱ روستای استان به مناسبت هفته دولت خبر داد.

راهبرد طرح آبرسانی به روستاهای استان خوزستان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
طرح آبرسانی به روستاهای استان خوزستان با هدف تامین آب شرب و کشاورزی به روستاها و حل مشکل کمبود آب در این مناطق اجرا می‌شود. یکی از راهبردهای این طرح، تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در استان خوزستان است. این قرارگاه تحت نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند و تاکنون قراردادهای اجرایی بسیاری برای آبرسانی به روستاهای استان بسته شده است.

دسترسی به آب در ۱۲۸۱ روستای استان خوزستان
به مناسبت هفته دولت، قراز عقدی به ارزش ۲ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای اجرای طرح آبرسانی به ۱۲۸۱ روستای استان منعقد شده است. این قرارداد همکاری بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را در اجرای طرح آبرسانی و تامین آب به روستاها بهبود می‌بخشد. با بسته شدن این قرارداد، تعداد روستاهایی که مشکلاتی در دسترسی به آب داشتند به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

پیشتازی استان خوزستان در طرح‌های عمرانی آبرسانی روستایی
استان خوزستان به عنوان پیشتاز در اجرای طرح‌های عمرانی در حوزه آبرسانی روستایی شهرت دارد. قراردادهای بسیاری در این حوزه تاکنون بین شرکت آب و فاضلاب خوزستان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسته شده است و استفاده از توان داخلی شرکت آبفای خوزستان برای تامین آب روستاهای استان مورد توجه قرار گرفته است. این تلاش‌ها منجر به آبرسانی به تعداد زیادی از روستاهای استان شده است و باعث حل مشکل کمبود آب در این مناطق شده است.

آینده طرح آبرسانی به روستاها در استان خوزستان
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان به آینده طرح آبرسانی به روستاهای شمال شرق استان خوزستان اشاره کرده است. او ابراز امیدواری کرده است که مشکلات آب روستاهای این منطقه در کمترین زمان ممکن برطرف شود و طرح‌های اجرایی در این حوزه تکمیل و به بهره‌برداری برسند. تلاش‌هایی نیز در دولت سیزدهم در حال انجام است تا مشکل تامین آب همه روستاهای خوزستان را برطرف کند و هیچ روستایی در استان با مشکل آب مواجه نشود. انتظار می‌رود که با تکمیل این طرح‌ها، دسترسی به آب در روستاهای شوشتر و سایر مناطق شمال شرق استان بهبود یابد و مشکل کمبود آب در این مناطق حل شود.