انعقاد تفاهم نامه ایجاد نیروگاه های خانگی و تولید انرژی پاک در تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از امضای تفاهم نامه ی چندجانبه به منظور ساماندهی اقدامات مشترک در زمینه ی ایجاد نیروگاه های خانگی، رفع موانع ایجاد نیروگاه های تولید انرژی پاک در مناطق محروم روستایی و حاشیه ی شهرها خبر داد. عادل کاظمی گفت: تفاهم نامه ی چندجانبه ی همکاری بین شرکت توزیع نیروی […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از امضای تفاهم نامه ی چندجانبه به منظور ساماندهی اقدامات مشترک در زمینه ی ایجاد نیروگاه های خانگی، رفع موانع ایجاد نیروگاه های تولید انرژی پاک در مناطق محروم روستایی و حاشیه ی شهرها خبر داد.

عادل کاظمی گفت: تفاهم نامه ی چندجانبه ی همکاری بین شرکت توزیع نیروی برق تبریز، شرکت برق منطقه ای آذربایجان، شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی، سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان آذربایجان شرقی و اداره ی کل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی در ۱۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ بین طرفین امضا شد.
کاظمی افزود: این تفاهم نامه به منظور ساماندهی اقدامات مشترک در زمینه ی ایجاد نیروگاه های خانگی، رفع موانع ایجاد نیروگاه های تولید انرژی پاک، خدمات رسانی مطلوب تر به جامعه با هدف ترویج و توسعه ی فرهنگ صرفه جویی در مصرف برق با استفاده از ظرفیت های متقابل طرفین تفاهم نامه و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی منعقد شد.
وی هدف اصلی این تفاهم نامه را همکاری هر چه بیشتر طرفین به منظور تسهیل احداث نیروگاه های خورشیدی با اولویت مشترکین برق خانگی واقع در مناطق محروم روستایی و حاشیه ی شهرهای محدوده های جغرافیایی تحت خدمات شرکت های توزیع برق آذربایجان شرقی و تبریز عنوان کرد.
کاظمی یادآور شد: احداث و بهره برداری از این نیروگاه ها در راستای قرارداد خرید تضمینی برق ۲۰ ساله با سازمان ساتبا خواهد بود که در این راستا برق تولیدی این نیروگاه ها، با نظارت و عقد قرارداد با مشترکین واجد شرایط این تفاهم نامه توسط شرکت های توزیع مربوطه به نمایندگی از سازمان ساتبا (سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق) به مدت ۲۰ سال خریداری می شود و در نتیجه یک منبع درآمد مناسب نیز برای خانوارهای کم درآمد صاحب این نیروگاه ها ایجاد می شود. شرکت توزیع نیروی برق تبریز نیز به عنوان یکی از طرفین تفاهم نامه با ایجاد تسهیل و نظارت بر روند اجرای این نیروگاه ها، آمادگی انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق برای مشترکین، مشمول این تفاهم نامه به میزان ظرفیت ۶۰۰۰ کیلووات به صورت سالانه را دارد که در صورت نیاز این ظرفیت می تواند با هماهنگی سازمان ساتبا افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه مواردی از قبیل شناسایی متقاضیان و مشترکین مشمول طرح، بررسی و امکان سنجی استقرار نیروگاه و هماهنگی پیش بینی و تامین منابع مالی لازم با انجام مکاتبات و پیگیری های لازم توسط سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان انجام می شود. انجام هماهنگی های لازم با فرمانداری ها، بخشداری ها، شوراهای اسلامی روستایی و دهیاری های مرتبط به منظور ایجاد بسترهای مورد نیاز اجرای موفقیت آمیز طرح نیز بر عهده ی اداره ی کل امور روستایی و شوراهای استاندار آذربایجان شرقی است.