انشعابات غیرمجاز سد راه توزیع عادلانه آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان: از ابتدای امسال تا کنون تعداد 5 هزار و 803 انشعاب غیر مجاز در استان کرمان شناسایی و تبدیل به مجاز شد.

انشعابات غیرمجاز سد راه توزیع عادلانه آب

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا کرمان، علیرضا عبدیان با بیان اینکه انشعابات غیرمجاز مانع دسترسی عادلانه شهروندان به آب خواهد بود اظهار داشت: وجود انشعاب‌های غیرمجاز در شهرها و روستاها حق مشترکان قانونی آب را تضییع می کند و مشکلاتی را در مسیر خدمت رسانی ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه قانون، استفاده غیرمجاز از شبکه توزیع آب را جرم اعلام کرده تصریح کرد: انشعابات غیرمجاز پس از شناسایی جریمه و یا به مراجع قضایی معرفی می شوند و شرکت آبفا این موضوع را با جدیت دنبال می کند چرا که این انشعابات علاوه بر تضییع حقوق سایر شهروندان ، شبکه آب را در معرض آلودگی قرار می دهد و به همین دلیل برخورد با این موارد جزو اولویتهای آبفا است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمان با تاکید بر این موضوع که نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه توزیع آب غیرقانونی است خاطر نشان کرد: نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه آب غیرمجاز است و متخلفان جریمه می شوند .
وی با اشاره به کاهش بارندگی ها در چند سال اخیر بر لزوم مدیریت مصرف بهینه آب تاکید کرد و افزود: انتظار می رود همه شهروندان با رعایت الگوی مصرف از اسراف بپرهیزند و درصورت مشاهده انشعابات غیرمجاز و یا نصب مستقیم پمپ به شبکه این موارد را به پلیس آب و سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند.