طی ۱۱ ماه سال جاری؛

انسداد ۲۰۱حلقه چاه غیر مجاز در استان مرکزی

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: از ابتدای سال تا انتهای بهمن ماه سال جاری تعداد 201حلقه چاه غیر مجاز در استان مرکزی پر و مسلوب المنفعه شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس محمود قدبیگی اظهار کرد: با انسداد این تعداد چاه از برداشت غیر مجاز ۶.۲میلیون متر مکعب از آبهای زیرزمینی استان جلوگیری به عمل آمد.

مهندس قدبیگی بیان کرد: منابع آبی یکی از منابع مهم و کمیاب استان است که حفاظت از آن‌ عزم همگانی را می‌طلبد و وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از آن‌ها مشکل بزرگی است که هم آبخوانها را مورد تهدید قرار داده و هم منافع دارندگان چاه مجاز که در زمینه های اقتصادی سرمایه گذاری کرده اند را با مشکلات اساسی مواجه می کند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت از اضافه برداشت ۵۶ مورد از چاههای مجاز نیز جلوگیری شده است  افزود: لازم است برداشت آب از چاه‌های مجاز هم بیشتر کنترل شوند تا بیشتر از مجوز صادره برداشت صورت نگیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای مرکزی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌ سازی استفاده بهینه از آب در بین کشاورزان، رعایت الگوی کشت، تجهیز اراضی به سیستم‌های آبیاری نوین، از راهکارهای صرفه جویی از این منبع حیاتی هستند.