انسداد ۸ حلقه چاه غیرمجاز در استان قزوین طی دو هفته گذشته

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قزوین مهندس منصوری معاون حفاظت و بهره برداری این شرکت با اعلام این خبر عنوان داشت: حفظ و صیانت از منابع آب زیرزمینی یکی از مهمترین اهداف و وظایف شرکت‌های آب منطقه‌ای می‌باشد و تشکیل گروههای گشت و بازرسی نیز با هدف شناسایی و جلوگیری از تخلفات در حوزه منابع آبی صورت گرفته است.

وی افزود: از آنجا که دشت قزوین یک دشت ممنوعه می باشد، شناسایی چاه‌های غیرمجاز در برنامه‌های کاری گروههای گشت و بازرسی قرار داشته و در همین راستا نیز طی دو هفته گذشته با پیگیری‌های بعمل آمده و اخذ دستورات قضایی ۸ حلقه چاه غیرمجاز با دبی حدود ۱۴۰ لیتر در ثانیه در سطح شهرستان های استان توسط گروه انسداد و مامورین ماده ۳۰ و با همکاری و همراهی نیروی انتظامی پر و مسلوب المنفعه گردید.

مهندس منصوری با اشاره به اثرات مخرب چاههای غیر مجاز در دشت های کشور اظهار داشت: برداشت بیش از آب قابل برنامه ریزی از سفره های آب زیرزمینی در دشت ها باعث پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده و این امر موجب تشدید فرونشست و کاهش کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی می شود. وی ادامه داد: فرونشست زمین تهدیدی جدی برای تاسیسات زیربنایی است لذا باید با مدیریت و صرفه‌جویی در مصرف آب و برخورد با تخلفات حوزه منابع آبی از کاهش سطح سفره های آب های زیرزمینی جلوگیری بعمل آوریم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین در پایان از اهتمام ویژه این شرکت در برخورد با تخلفات در حوزه منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی خبر داد و گفت این اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات و درقالب طرح احیاء و تعادل بخشی و در راستای حفظ و حراست از منابع آبی در حال انجام است.