انجام موفقیت آمیز سرویس و اورهال توربو بلوئر واحدهای ۱ تا ۴ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران

مدیر امور نظارت بر بهره برداری واحد های ۱ الی ۴ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با اشاره به انجام موفقیت آمیز عملیات تعمیرات اساسی دمنده های موجود در ساختمان هوادهی این واحدها، ضمن تاکید بر اهمیت عملیات هوادهی به عنوان مهم ترین بخش در فرآیند تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال، اظهار داشت: دمنده […]

مدیر امور نظارت بر بهره برداری واحد های ۱ الی ۴ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با اشاره به انجام موفقیت آمیز عملیات تعمیرات اساسی دمنده های موجود در ساختمان هوادهی این واحدها، ضمن تاکید بر اهمیت عملیات هوادهی به عنوان مهم ترین بخش در فرآیند تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال، اظهار داشت: دمنده های مذکور وظیفه تامین اکسیژن لازم جهت تصفیه فاضلاب (حذف آلاینده ها توسط میکروارگانیسم ها) و بهبود کیفیت پساب را بر رعهده دارند.
او افزود: ساختمان هوادهی واحدهای مذکور شامل ۵ دستگاه توربو بلوئر با قدرت نامی۷۵۰ کیلووات ساخت کشور آلمان است که از پیچیده ترین تکنولوژی های مربوطه در سطح جهان برخوردار هستند.
این دمنده ها پس از ۱۸ هزار ساعت کار نیازمند انجام اورهال و تعمیرات اساسی هستند.
به گفته براتی با توجه به عدم همکاری شرکت سازنده خارجی و ضرورت انجام تعمیرات اساسی دمنده های مذکور، این امر با پیگیری مستمر کارشناسان این امور و بررسی شرکت های مختلف داخلی و خارجی به مناسب ترین گزینه موجود واگذارشد.
او با تاکید بر موفقیت آمیز بودن تعمیرات اساسی بر روی هر دو بخش الکتریکی و مکانیکی این دمنده ها اشاره کرد: پس از اجرای سرویس و اورهال تمامی قطعات توربو بلوئر  از مونتاژ و دمونتاژ پمپ ها، بیرینگ ها، چرخ دنده ها، پروانه ها و دیگر اجزاء با استفاده از روش های پیشرفته، صحت انجام این تعمیرات با انجام تست های ویژه به تایید کارشناسان این امور رسید.
شایان ذکر است که زمان پیش بینی شده جهت انجام این تعمیرات ۶ ماه در نظر گرفته شده بود که با توجه به ضرورت در خط قرار گرفتن تمام دمنده های موجود این زمان با پیگیری های کارشناسان شرکت و همکاری پیمانکار به ۲ ماه کاهش یافت.
مدیر امور نظارت بر بهره برداری مدول های ۱ تا ۴ تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران یادآور شد: انجام این سرویس ها توسط شرکت سازنده و تعمیرکاران خارجی حتی در صورت عدم وجود محدودیت های ناشی از تحریم های اقتصادی، مستلزم صرف هزینه ای درحدود ۱۲ برابر هزینه فعلی بود.
گفتنی است تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران از پیشرفته ترین تصفیه خانه های موجود در ایران و خاورمیانه؛ دارای ۶ واحد در حال بهره برداری و ۲ واحد در حال ساخت است و ظرفیت اسمی واحد های ۴-۱ این تصفیه خانه برابر با ۴۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است.