انجام تعمیرات اساسی و رفع اشکال از ترانس قدرت (T1)

 رئیس اداره بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس از انجام تعمیرات اساسی و رفع اشکال از ترانس قدرت (T1) ایستگاه 230 کیلوولت دهنو خبر داد و گفت : این طرح در مدت 7 روز با انجام تست های استاندارد روی ترانس قدرت با موفقیت به پایان رسید.

 انجام تعمیرات اساسی و رفع اشکال از ترانس قدرت (T1) ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت دهنو

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس ، احمد مهدی با تشریح اقدامات انجام شده افزود: قبل از انجام طرح نتایج تستها حاکی از وجود مشکل در ترانسفورماتور و لزوم تعویض بوشینگ بود ، لذا با برنامه ریزی خاموشی ، عملیات رفع عیب ترانسفورماتور و همچنین تعویض بوشینگ انجام و ترانسفورماتور پس از انجام تستهای مورد نیاز برقدار گردید.
رئیس اداره بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس خاطر نشان کرد : با این عملیات ترانسفورماتور مذکور برای سپری نمودن پیک بار سال (۱۴۰۳) آماده و در مدار قرارگرفت.
تعمیرات اساسی در صنعت برق به ویژه در ترانس ها برای تامین برق پایدار و عبور از تابستان پرمصرف از اهمیت خاصی برخوردار است. از سوی دیگر در صنعت برق بحث چگونگی از بین بردن ضایعات در تولید و یا بهره‌گیری مجدد از آنها نیز مطرح است.
رئیس اداره بهره برداری ضمن تشکر از همکاران واحدهای نظارت، دفتر فنی، و شرکت تعمیرات نیرو، و ناظرین و اپراتورهای پست ۲۳۰ دهنو که این کار تیمی را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری و به ثمر رساندند، افزود:در چند دهه گذشته، فلسفه نگهداری و تعمیرات ترانس های قدرت بتدریج تغییر کرد و روشهای تعمیراتی دارای تغییر و تحولات زیادی شده است، طوریکه عیوب خاص و عملیات تعمیرات اساسی ترانسفورماتورهای قدرت توسط نیروهای متخصص بومی انجام می‌شود.
در حال حاضر شرکتها و نیز واحدهای تعمیراتی در شرکت های برق، و شرکتهای تعمیرات، امر نگهداری و تعمیرات را بر عهده داشته و نوعی تفکیک نیروی کار در صنعت برق مشاهده می‌شود.