انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران جهت مهار آتش سوزی پالایشگاه تهران

مهندس احتشامی از انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت ۳۶۰ لیتر در ثانیه برای مهار آتش سوزی پالایشگاه تهران خبر داد و گفت: این حجم از پساب به درخواست مجموعه پالایشگاه عصر روز چهارشنبه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه توسط ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه انتقال داده شد. به گزارش روابط عمومی […]

مهندس احتشامی از انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت ۳۶۰ لیتر در ثانیه برای مهار آتش سوزی پالایشگاه تهران خبر داد و گفت: این حجم از پساب به درخواست مجموعه پالایشگاه عصر روز چهارشنبه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه توسط ایستگاه پمپاژ تصفیه خانه انتقال داده شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، سید مرتضی احتشامی معاون بهره‌برداری این شرکت با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: پساب تصفیه خانه فاضلاب جنوب به طور روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در اختیار پالایشگاه نفت قرار می گیرد.
وی افزود: با توجه وقوع آتش سوزی در این پالایشگاه عصر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد بعد از قطع پساب به درخواست مجموعه ، مجدد پساب از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه با ظرفیت ۳۶۰ لیتر در ثانیه ( حداکثر ظرفیت قابل پذیرش توسط پالایشگاه) پمپاژ شد و تا ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه به طول انجامید.
احتشامی با اشاره به اعلام تکمیل ظرفیت ذخیره پالایشگاه از سوی این مجموعه و توقف ادامه پمپاژ، یادآور شد: ظرفیت انتقال و پمپاژ تصفیه خانه ۸۰۰ لیتر در ثانیه است.
گفتنی است انتقال پساب تصفیه خانه به شرکت پالایش نفت تهران براساس قرارداد سال ۱۳۹۴ است که سالانه ۲۰ میلیون متر مکعب پساب تصفیه‌شده به پالایشگاه نفت تهران تحویل داده می شود.
خط انتقال پالایشگاه با طول ۳۵۰۰ متر و قطر ۸۰۰ میلی‌متر از محل کانال خروجی تصفیه‌خانه به پالایشگاه در مرداد ۱۳۹۷  به پایان رسید.