انتشار تجارب زیسته بانوان مدیر موفق در صنعت آب و برق

مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده از ثبت و انتشار کتاب تجارب زیسته بانوان مدیر موفق در صنعت آب و برق خبر داد و گفت: توسعه مشارکت زنان شاخصی مهم در فرآیند توسعه پایدار جامعه محسوب می‌شود.

به گزارش برقاب : انتشار تجارب زیسته بانوان مدیر موفق در صنعت آب و برق .  سمیه خداپرست  درخصوص انتشار تجارب زیسته بانوان اظهار کرد: در عصر حاضر، فراهم‌کردن زمینه‌های مناسب برای مشارکت زنان، بهره‌وری و بهره‌گیری بهتر از قدرت و خلاقیت آنان، در سرفصل منابع و سرمایه‌های نوین قرار گرفته است، به‌طوری‌ که در کشورهای پیشرفته و در‌حال‌ توسعه، مشارکت زنان شاخصی مهم در فرآیند توسعه پایدار جامعه محسوب می‌شود و این کشورها برنامه‌هایی را برای رشد و ترویج فعالیت‌های زنان اجرا می‌کنند.
وی افزود: امور زنان و خانواده با تدوین این کتاب امیدوار است با ثبت فعالیت‌ها و تجربیات کسب‌شده از سوی تعدادی از بانوان مدیر صنعت آب و برق و با ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان، بتواند نقش فزاینده‌ای در روند توسعه و تعالی صنعت آب و برق داشته باشد تا با ثبت تجارب زیسته سایر زنان شاغل توانمند و موفق در حوزه‌های آب و برق وزارت نیرو، شاهد اثرگذاری این تجربیات و دانش جمعی در توانمندسازی نسل آینده و مدیران جوان ایران اسلامی باشیم.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در این کتاب، تجربه زیسته ۱۴ تن از بانوان مدیر موفق در صنعت آب و برق بازگو شده است، اظهار کرد: این کتاب به همت امور زنان و خانواده وزارت نیرو در ۱۰۰۰ نسخه و توسط انتشارات برق تهران به چاپ رسیده است.

ابلاغ «سلسله رویدادهای خانوادگی ویژه صنعت آب و برق»
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده همچنین از اجرای طرح سلسله رویدادهای خانوادگی ویژه خانواده‌های صنعت آب و برق خبر داد و گفت: وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه دوستدار خانواده، این طرح را به همه شرکت‌های صنعت آب و برق جهت اجرا و عملیاتی کردن، ابلاغ کرده است.
وی در این زمینه اضافه کرد: صنعت آب و برق یکی از مهم‌ترین منابع زیرساختی است که نقش اساسی در پیشرفت و توسعه کشور برعهده دارد و وزارت نیرو به عنوان “وزارتخانه دوستدار خانواده” در مسیر ارتقاء و کارائی منابع انسانی برای توانمندسازی خانواده اهمیت ویژه‌ای قائل است.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده ادامه داد: بر این اساس، دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو در تلاش است با هدف تداوم پیشرفت در صنعت آب و برق و توجه ویژه به پایداری بنیان خانواده با برگزاری آموزش‌های متنوع در قالب رویدادهای خانوادگی در این راستا گام‌های موثری بردارد.
خداپرست یادآور شد: طرح “سلسله رویدادهای خانوادگی” با هدف ایجاد نشاط و شادابی میان اعضای خانواده و ارائه راهکارهای مصرف بهینه انرژی در فضایی سالم و صمیمانه با حضور اعضای خانواده صنعت آب و برق برگزار می‌شود که تاثیر بسزایی در حفظ و تحکیم نهاد خانواده دارد.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در این رویدادها برنامه‌های متنوعی با محورهای گذراندن اوقات فراغت خانواده با انواع بازی، ارتقای فرهنگ مدیریت مصرف آب و برق، انجام فعالیت‌های فرهنگی، ارتقای سلامت و تغذیه خانواده، برگزاری اردوهای خانوادگی برای شناخت و مقابله با تغییرات اقلیمی به شیوه مشارکتی و گروهی طراحی شده است.