امضای دو تفاهم نامه توسط آبفای استان قم با شرکت‌های دانش‌بنیان در حاشیه نمایشگاه صنعت آب

شرکت آب و فاضلاب استان قم در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی «صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب» دو تفاهم نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوع تولید کیت‌های مورد نیاز در زمینه آزمایش‌های آب و فاضلاب و همچنین تولید دستگاه نمونه بردار اتوماتیک مایعات به امضا رساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این باره گفت: امروز با دو شرکت دانش‌بنیان امضای تفاهم نامه داشتیم؛ تفاهم نامه اول با شرکت  «سپهر کویر فرداد» در حوزه تولید کیت‌های مورد نیاز در زمینه آزمایش‌های آب و فاضلاب است. در حال حاضر عمده کیت‌های مورد استفاده وارداتی بوده که با توجه به مسئله تحریم‌ها شرایط سختی را ایجاد کرده است.

بختیاری با اشاره به اینکه با حمایت شرکت آبفای قم و این شرکت دانش‌بنیان تولید این محصول در داخل کشور امکان پذیر شده افزود: تولید این محصول به صورت صد در صد در داخل انجام می‌گیرد و بخشی از آن نیز در بازار عرضه شده است. قرار است در بحث توسعه نیز برخی شاخص‌های دیگر مانند اندازه‌گیری در این محصول لحاظ شود.

مدیرعامل آبفای استان قم با تاکید بر اینکه این محصول با کیفیتی قابل قبول و مطلوب به تولید می‌رسد خاطرنشان کرد: قیمت کیت‌های داخلی حدود یک سوم نمونه‌های مشابه خارجی است که این تفاوت قیمت قابل توجه است.

وی درباره تفاهم نامه دوم آبفای قم افزود: این تفاهم نامه با شرکت دانش بنیان «آبان رایمند» با موضوع بومی سازی تولید دستگاه نمونه بردار اتوماتیک مایعات منعقد شده است. تا کنون عمده دستگاه‌های مورد استفاده در صنعت آب و فاضلاب خارجی بوده است.

بختیاری در ادامه گفت: این دستگاه نیز با حمایت آبفای استان قم در روند تولید و رفع اشکال همراه بوده و در حال حاضر با کیفیتی مطلوب و با قیمتی حدود ۴۰ درصد نمونه خارجی آماده عرضه است.